جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۹۷۳
شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران مجازی برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر از شفقنا، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران در گفت وگو با حوزه اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان امسال براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی برگزار و از رسانه‌های استانی، ملی و بین المللی پخش می‌شود.

وی همچنین برگزاری اولین کمپین همدلی برای ظهور با شعار «مرا عهدیست با جانان» و بسته عیدانه نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: این بسته فرهنگی با محوریت کودک و نوجوان تهیه شده است که علاقه مندان می‌توانند از طریق کد دستوری (#۳۱۳*۷۸۰*) در این برنامه حضور یابند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران در بخش دیگری از گفت وگوی خود سال جدید را سال تقدیر از فعالان حوزه ترویج فرهنگ مهدوی و مهدویت عنوان کرد و افزود: مسجد جمکران برای سال جاری به عنوان سالی که دو نیمه شعبان در آن قرار دارد، برنامه های مختلف و متنوعی را تدارک دیده است.

وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبری در این پیام به قرار داشتن دو نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ توجه دادند، ضمن آن که بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید ایشان بر ضرورت آماده سازی برای طلوع خورشید عظمای ولایت از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه همه منتظران حضرت قرار داشته باشد.

حسین آبادی اضافه کرد: روزهای منتهی به نیمه شعبان در سال جاری به نام های مختلفی مزیّن شده است، از آن جمله روز پنجشنبه پنجم فروردین ماه مصادف با یازدهم شعبان المعظّم به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با عنوان «جوان، تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران همچنین نام هایی مانند «سلامت، خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور» و «انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور» را از دیگر نامگذاری های روزهای منتهی به نیمه شعبان اعلام کرد و افزود: روز یکشنبه هشتم فروردین ماه و مصادف با شب ولادت حضرت مهدی (عج) به عنوان «استغاثه به حضرت ولی عصر(عج)» نامگذاری شده که مراسم إحیای شب نیمه شعبان نیز در مسجد جمکران با توجه ویژه به همین عنوان خواهد بود و از شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

وی عنوان «مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» را نیز به عنوان نامگذاری روز دوشنبه مصادف با پانزدهم شعبان المعظم معرفی کرد و یادآور شد: «همدلی برای ظهور» و همچنین «عید نو، عهد نو» بر اساس بیت مشهور حافظ یعنی «مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم، هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم» عنوان کمپین و پویش هایی است که برای روزهای نخست سال جاری در نظر گرفته شده تا همه مؤمنان در این روزها هم به فکر تجدید عهد با مولا و صاحب خود باشند و هم این که با همدلی، زمینه سازی برای ظهور آن خورشید عالمتاب را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های مربوط به بزرگداشت نیمه شعبان سال جاری با هدف بُردن عید به خانه های مردم در شرایط کرونایی بوده است تصریح کرد: تهیه بسته های فرهنگی هدیه ویژه کودکان و نوجوانان و تدارک برنامه های مختلف رسانه ای که در شبکه های مختلف پخش شده و در روزهای آینده نیز پخش خواهد شد، بخشی از این برنامه ریزی ها بوده است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران همچنین بخش دیگری از فعالیت های سال جاری مسجد جمکران را تمرکز بر برپایی برخی جشنواره ها خواند و گفت: برنامه های مختلفی برای سال ۱۴۰۰ به عنوان سالی که دارای دو نیمه شعبان است در نظر گرفته شده که معرفی افراد شاخص در حوزه فرهنگ مهدویت و تقدیر از فعالان مهدوی یکی از این فعالیت ها خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر