پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۶۸۶
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بوشهر از امروز با افزایش سرعت باد جنوبی دریا مواج می‌شود و احتمال بارش پراکنده باران نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر امروز به‌تدریج سرعت وزش باد‌های جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزایش خواهد یافت و به تناوب با وزش آن تا روز یک‌شنبه، در برخی ساعت‌ها دریا متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی ادامه داد: همچنین در این مدت ضمن افزایش دما در سطح استان و پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط به‌ویژه بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: جهت وزش باد تا فردا بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از بعدازظهر در مناطق شمالی و مرکزی به‌تدریج ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از بعدازظهر به‌تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ و در فراساحل در ساعاتی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۰۴ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۸، جزر دوم ساعت ۱۴:۰۲ و مد دوم ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر