جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: بنده به عنوان یک خانوم محترمه و دارای تجربه های فرهنگی و اجتماعی عرض می کنم که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی یک طرح کاملا بی هوش، بی منطق و شرساز است...
کد خبر: ۹۳۹۵۹
جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

فکرشهر ـ خانوم کوچیک: بنده به عنوان یک خانوم محترمه و دارای تجربه های فرهنگی و اجتماعی عرض می کنم که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی یک طرح کاملا بی هوش، بی منطق و شرساز است.

 با همان پچ پچ های مختصِ دورهمی هایِ زنانه شنیدم که چند نفر از طراحان این طرح، به این علت که از چت های همزمان خود مواظبت نکردند و پیامی را برای جوشکارِ ذخیره شده در واتس آپ ارسال کردند و به جای حذف برای همه، گزینه حذف برای خود را زده اند، مجبور شدند طرح انسداد مجازی را به مرحله اجرا درآورند تا با فیلتر شدن این بستر، هیچ آثاری از آنها باقی نماند!

البته به عواقب این طرح فکر نکردند که اگر با اجرای این طرح به عقب برگشتیم، تمام زندگی و باورهای ارزشمندِ کودکی مان به فنا خواهد رفت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نکته فکر نکردند که اگر به عقب برگشتیم و دوباره به تلویزیون های چهارده اینچ پناه آوردیم (از آنجا که آگاهی مان بالا رفته است)، ملطفت هستیم که عموی «سوباسا» در مجموعه فوتبالیست ها لهجه‌ی برزیلی دارد و فی نفسه می بایست چشمانش درشت و پوستی تیره تر داشته باشد؛ قطعا توجیه فرهنگی و اجتماعی ندارد که عمویِ دوست داشتنی سوباسا، فقط موقعی که پدر سوباسا در سفر است به خانه مادرِ بزرگوار سوباسا مراجعت کند تا خرید بازار و تعلیم و تربیت خانواده را انجام دهد! 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نکته توجه نکرده اند که با وجود امکانات خوب دنیای مجازی و آگاهی ای که در این چند سال از این فضا نصیب مان شده است، می‌دانیم، خانم «اوشین»، تحریم ها را دور می‌زده و به صورتِ استارت آپی هزینه هنگفت خانواده را تامین می‌کرده و از جای جای وجود و اعضا و جوارحش مایه می گذاشت تا شکم خانواده را سیر کند! 

خب با این تفاسیر ممکن است احمقی ها بیشتر گل کند و طرح به مرحله اجرا برسد. تکلیف، آن چیزی است که خدمت تان عرض خواهم کرد. از همین امروز، بسان سرخپوشان آمریکای جنوبی، علائم آتش و دود را ملکه ذهن تان کنید تا با استفاده از دود و آتش بتوانید با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. فقط یادتان باشد دودی که به صورت چتری بلند می شود و بعد از آن یک خط نازک دود بلند می‌شود، از صد فحش خانوادگی بدتر است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر