پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم ورود منابع و سرمایه‌های صنایع به استان، گفت: بوشهر یک استان نیازمند تسهیلات برای توسعه است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار مسئولان بانک‌ها اظهار داشت: تحول بنیادین در سیستم بانکداری ایران باید به صورت کامل انجام شود تا شاهد خدمات‌دهی بهتر باشیم.

وی بوشهر را یک استان نیازمند به تسهیلات عنوان و بیان کرد: اگر قراردادهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر بسته شود باعث می‌شود سرمایه این قراردادها وارد بانک‌های استان شده که در نتیجه باعث افزایش نقدینگی بانک‌های استان و کمک به چرخ اقتصاد و توسعه استان خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اقتصاد مانند یک منظومه است و ایجاد اشکال در یک جای این منظومه باعث بروز مشکل در کل منظومه می‌شود، اظهار کرد: بانکداری وقتی می‌تواند حرکت کند که در یک منظومه صحیح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک، کانون جوشان حمایت است، افزود: بانک در عرصه خدمات تسهیلاتی در تولید کالای مورد نیاز جامعه و جهش تولید جهت خودکفایی و مرجعیت بین المللی و ایجاد ثروت برای کشور و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بانک‌های ما در حوزه‌های تولید، خودشان نقش شریکِ تازیانه به دست را بازی می‌کنند که این اشتباه بوده و لازم است این رویه اصلاح شود.

وی بر لزوم پرداخت معوقات بانکی تاکید کرد و ادامه داد: معوقات بانکی در سطح کشور بسیار بالاست و سرمایه موجود در بانک‌ها نیز تأثیر چندانی در اقتصاد کشور ندارد.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: سرمایه بانک‌های کشور وارد اقتصاد و چرخه تولید نمی‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که چرخ اقتصاد کشور خوب نمی چرخد به همین خاطر ضروری است که طبق قانون، سرمایه موجود در بانک‌ها در راستای سرمایه گذاری و حل مشکلات استفاده شود.

وی با بیان اینکه بانک به عنوان یک پشتیبان قوی می‌تواند در خدمت زندگی اقتصادی مردم باشد، اظهار کرد: بانک در عرصه اقتصاد به عنوان یک پشتیبان قوی در زندگی بشری نقش مهمی دارد به ویژه اگر یک کشور در عرصه تولید و جهش تولید دارای یک رویکرد راهبردی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بانک را مهمترین پشتیبان معیشت مردم و اقتصاد کشور عنوان نموده و تصریح کرد: اگر دارایی و نقدینگی مردم و عدم توانمندی آنها در زندگی معیشتی مورد پشتیبانی قرار نگیرد قطعاً زندگی آنها دچار مشکل خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر