پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۵۶۰
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جامعه وکلا باید بر اساس اندیشه‌های اسلامی، نظارت و مدیریت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در همایش نقش وکالت در زیست بوم حقوقی نظام اسلامی ایران اظهار داشت: مردم استان بوشهر تاریخی بزرگ در عرصه مقاومت ایران اسلامی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: از مهمترین ویژگی‌های مردم استان بوشهر در دوره‌های مختلف تاریخی می‌توان به ایستادگی و مقاومت در برابر بیگانگان و متجاوزان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ایستادگی و مردم مقاوم این دیار باعث شده تا بیگانگان بارها و بارها طعم شکست را در این سرزمین بچشند و این مردم یک وجب آب یا خاک این سرزمین را به متجاوزان واگذار نکردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه به اهمیت کار وکالت اشاره کرد و ادامه داد: اعتماد حرف اول را در منظومه وکالت می‌زند چراکه مردم برای کسب حقوق و حفظ حقوق خود به وکلا اعتماد می‌کنند که بزرگترین سرمایه در این عرصه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وکالت و خدمات حوزه قضا و قضاوت باید بر اساس یک دانش پایه‌ریزی شود خاطرنشان کرد: وکالت یکی از مؤلفه‌های هندسه و حوزه قضائی است و نخستین وکیل در عالم وجود خداوند متعال است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه وکالت حق محوری، نه موکل محوری است ادامه داد: نظام وکالت نشان از اعتماد، حقانیت، علمای و دانش‌بنیان بودن حوزه‌های نظام حقوقی انسان دارد.

وی عرصه وکالت را حوزه حق محور و حق جو و در نظام حقوقی یکی از ابعاد هندسی قضائی دانست و تصریح کرد: بدون وکالت این منظومه و هندسه قضائی دارای یک سامانه قوی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه به آسیب‌شناسی و تحوّل‌آفرینی در عرصه وکالت خاطر نشان کرد: با بررسی و شناسایی آسیب‌ها در حوزه وکالت باید از این آسیب‌ها پرهیز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر