پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۷۶
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: همایش ملی امنیت سایبری با محوریت "امنیت زیر ساخت‌های حیاتی" روز سه شنبه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این همایش ۲ روزه رئیسان سازمان‌ پدافند غیرعامل و قرارگاه سایبری کشور، نمایندگان ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا، وزارت دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح و نظام بانکی و پرداخت کشور و و رئیس دانشگاه خلیج فارس سخنرانی می‌کنند.

این رویداد با همکاری بیش از ۲۰ سازمان، نهاد، دانشگاه و پژوهشگاه برگزار می‌شود که در آن مهم‌ترین سیاست‌های کلان امنیتی کشور، تهدیدهای سایبری و راهکارهای مقابله با آنها، درس آموخته‌های حملات گذشته و همچنین رویکردهای نوین در حوزه امنیت سایبری مورد بحث و تبادل نظر صاحب نظران در این زمینه قرار خواهد گرفت.

این همایش ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود در سالن ابن سینای دانشگاه خلیج فارس در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های آن را از تارنمای همایش به نشانی https://ncsc۲۰۲۱.cert.pgu.ac.ir/ دنبال کنند.

اداره کل پدافند غیرعامل، مرکز راهبردی افتا، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری و مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استان بوشهر، دانشگاه خلیج فارس را در برگزاری مطلوب، این همایش ملی یاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: باید متناسب با تهدیدهای کشور برنامه ریزی لازم برای مقابله با آنها صورت گیرد.

عبدالمجید مصلح افزود: استان بوشهر کانون تجمیع بسیاری از مراکز صنعتی با رویکرد زیرساختی حساس است که از جمله آنها می‌‎توان به نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفتی بهرگان و پارس جنوبی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: چنانچه هماهنگی و یکپارچگی لازم صورت گیرد می‌‎توان به نحو شایسته‌تری از ظرفیت مجموعه‌‎های دانشگاه در حوزه امنیت سایبری استفاده کرد.

مصلح افزود: دانشگاه باید در خدمت اهداف ملی باشد تا بتواند دانش فنی در این حوزه را توسعه دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر