شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۶۴۳
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: حمایت کامل بانک‌ها برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی جهش تولید، اقدام ملی و خودمالکین و بهسازی و نوسازی مسکن در شهرها و روستاهای این شهرستان الزامی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ناصر کشاورزی روز پنجشنبه در جلسه شورای تامین مسکن این شهرستان افزود: هم اکنون ۱۶۲ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در زمین واگذاری شده به مساحت حدود ۱۲ هزار مترمربع در بندر دیلم اجرایی شده و در دست ساخت است.

وی اظهارکرد: این نشست با دستور کار  برنامه ریزی برای نهضت ملی جهش تولید مسکن براساس برنامه دولت سیزدهم، پیگیری تسریع در تکمیل ساخت ۱۶۲ واحد طرح اقدام ملی، بررسی آخرین وضعیت جذب سهمیه ۱۶۹ واحد تسهیلات انفرادی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهری برگزار شده است.

فرمانداردیلم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان قائم مقام راه و شهرسازی در شهرستان دیلم در مراحل مختلف اجرای طرح‌های انبوه سازی مسکن و موارد انفرادی سهم شهرستان گزارش دهد و جلسات شورای تامین مسکن با محوریت حوزه عمرانی فرمانداری مستمر برگزار شود.

وی بیان کرد: برای جذب کامل سهمیه شهرستان در طرح‌های انبوه سازی مسکن و خودمالکین با محوریت بنیاد مسکن و  همکاری کامل بانک های عامل در قالب مراحل چهارگانه ساخت اهتمام جدی صورت گیرد.

کشاورزی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان اجرایی شامل آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها مکلف هستند نسبت به تامین و توسعه زیرساخت ها و امکان واگذاری بموقع انشعابات و  ماده سازی معابر و گذرهای طرح‌های انبوه سازی مسکن اقدام کنند.

وی اظهارداشت:  به متقاضیان نهایی نهضت ملی جهش تولید مسکن و اقدام ملی مسکن در شهرستان دیلم نیز توصیه می‌شود که همکاری لازم را در پرداخت بموقع سهم آورده خود به منظور تسریع در ساخت و تکمیل واحدها با بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشند.

فرمانداردیلم گفت: برای نهضت ملی جهش تولید مسکن نیز درزمان حاضر در اولین مرحله زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع برای  احداث  ۲۷۵ واحد مسکونی برای شهرستان دیلم جانمایی و واگذار شده است.  

امام جمعه دیلم اظهارداشت: در کنار برنامه های عمومی و کلی دولت برای ساخت مسکن دهک های متوسط، توجه ویژه به ساخت مسکن محرومان بسیار حایز اهمیت و نیاز به عزم جدی تر دارد.
حجت الاسلام محمود اسدی بر استفاده از گروه‌های جهادی و خیران و ظرفیت قرارگاه‌های عملیاتی نیروهای بسیجی در حوزه ساخت مسکن محرومان و طرح‌های انبوه سازی مسکن در شهرستان به منظور کاهش هزینه های ساخت تاکید کرد.

وی افزود: شناسایی نیازمندان و محرومان  واقعی با محوریت نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، برنامه ریزی برای ساخت تعداد حداقل ۱۰۰ واحد ویژه برای  این عزیزان در قالب طرح های جهادی انبوه سازی با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گروه‌های جهادی و حمایت خیران شهرستان در این زمینه می‌تواند در ساخت مسکن ارزان تر و حل معضل اساسی این قشر جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر