پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۰۷۵
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در فصل زراعی جاری به صورت مکانیزه زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، عباس تخم افشان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جلوگیری از رشد علف‌های هرز و ایجاد روان آب، قرارگیری آب باران در شیار کشت و کود در دسترس ریشه، استفاده از بذر کمتر در واحد هکتار و افزایش تولید از مهم‌ترین مزایای کشت مکانیزه با استفاده از دستگاه عمیق کار است.

وی اظهارداشت: در این روش میزان بذر گندم مصرفی ۸۰ کیلوگرم در هکتار است و چنانچه سال زراعی از بارندگی با پراکنش و مقدار مناسب برخوردار باشد میزان تولید بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می‌شود.

تخم افشان گفت: مدیریت جهادکشاورزی گناوه در فصل زراعی جاری یکهزارو ۴۵۰ تن انواع بذر اصلاح شده گندم از ارقام چمران۲، مهرگان، آفتاب، قابوس و کریم بین کشاورزان این شهرستان توزیع کرده است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه به اهمیت بیمه کشاورزی در زمینه کاهش ریسک کشاورزی در حوزه  کشت گندم از جمله دیم،  افزود: تاکنون بیشتر از ۲ هزار  هکتار از اراضی کشت شده به صورت دیم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان فرصت تعیین شده  به ٦ هزار هکتار برسد.

وی یادآورشد:  بهره‌برداران می‌توانند تا ١٥ دی ماه جاری برای  برخوارداری از مزایا و تحت پوشش قرارگرفتن بیمه به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
تخم افشان گفت: در زمینه کشت جو گواهی شده در سطح استان بوشهر در زمان حاضر تولید تمامی طبقه‌های بذری در این شهرستان انجام می‌شود که شامل ارقام صحرا ، اکسین و نوبهار، خرم، ایزه است.

وی افزود: در این راستا بیش ار ٦٠٠ تن تولید شده و  در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با دارابودن ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور است که بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر