شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر بوشهر:
کد خبر: ۱۰۳۲۰۱
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: ۲۳۳ قلاده سگ بلاصاحب در بوشهر جمع‌آوری شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، خاتون هلال بحر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر بوشهر یکی از موضوعاتی است که شهروندان همواره به دنبال حل آن هستند.

وی با بیان اینکه سگ‌های بلاصاحب سلامت و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است خاطرنشان کرد: در مقابل عده‌ای هم معترض اقدامات انجام شده در بحث زنده گیری سگ‌های سرگردان در سطح شهر شده و موانعی برای انجام کار پیمانکار ایجاد کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: به دلیل قدرت زاد و ولد زیاد سگ‌ها اگر کنترل نشوند شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود که اغلب شهرهای کشور درگیر این موضوع هستند و در همین رابطه وزارت کشور دستورالعمل یکسانی برای همه شهرها تدوین کرده که این سگ‌ها ساماندهی شود.

وی افزود: این موضوع از ابتدای کار شورای ششم در دستور کار بود و جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی گرفته شد و با انتخاب پیمانکار، از اول آذر کار جمع آوری سگ‌های بلاصاحب آغاز و مقرر شد در شش ماه دو هزار و ۵۰۰ قلاده سگ جمع آوری شود که تا کنون ۲۳۳ قلاده سگ جمع‌آوری شده است.

هلال بحر در پاسخ به انتقاداتی که در مورد هزینه ۶۰۰ میلیونی جهت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب شده بیان کرد: هزینه ناشی از درمان فرد مبتلا به حیوان گزیدگی برای هر فرد به طور متوسط ۳۰ میلیون ریال است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۳۴۴ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشتیم که تعداد ۱۵۲ مورد توسط سگ‌های ولگرد گزش داشتیم، و تعداد ۱۶۸ مورد توسط سگ‌های اهلی (خانگی یا نگهبان) گزش در شهرستان بوشهر داشتیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: با توجه به تعداد موارد فوق به طور متوسط یک میلیارد و ۳۲ میلیون تومان هزینه درمان ناشی از موارد گزیدگی از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

وی از برگزاری نشست با نمایندگان انجمن حامیان حیوانات که توسط محیط زیست معرفی شده بودند خبر داد و گفت: برخی حامی نماها سنگ اندازی، کارشکنی و ایجاد تنش در فضای مجازی می‌کنند، اما اقدامات انجام شده طبق دستورالعمل مصوب و با توجه به مطالبه مردمی بر سر قول خود به همشهریان خواهیم بود. طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با رعایت حقوق حیوانات و همکاری حامیان حیوانات دنبال خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر