شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۶۵
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: چهره‌‎های برجسته اما ناشناخته این استان با استفاده از ظرفیت‎‌های هنر به جامعه معرفی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی روز دوشنبه در نشست با رئیس حوزه هنری استان بوشهر افزود: استخراج و کشف سرمایه انسانی ناشناخته در این استان می‏‌تواند زمینه آشنایی بیشتر نسل جدید را با آنان فراهم کند.

وی بیان کرد: نمونه این کارها شهید رئیسعلی دلواری است که پس از سفر رهبر معظم انقلاب به شهر دلوار و معرفی رئیسعلی دلواری به عنوان شهید به کشف این سرمایه معنوی کمک کردند.

جمالی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب در معرفی شهید نادر مهدوی می فرماید: " اگر ایشان متعلّق به کمونیست‌ها بود، یک چگوارا از  او درست می‌کردند" این نشان از رسالت سنگین مسئولان و نیروهای فرهنگی در استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: هر چیزی برای ماندگاری نیازمند به معرفی با زبان هنر است و پس از کشف نیروهای انسانی فاخر و ناشناخته باید به کمک قالب‎‌های هنری مانند کتاب، شعر، نقالی به معرفی آنان به جامعه اقدام کرد.

جمالی ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب مقاومت در استان بوشهر نهادینه شده و این به معنی جایگاه ارزشمند استان بوشهر در این عرصه و وجود چهره‌‏های مبارز و ماندگار است که باید به معرفی هر چه بیشتر آنان اقدام شود.

وی افزود: مانا شدن هر فرهنگ و هنری نیازمند مردمی شدن است که این موضوع باید در اولویت کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

جمالی در بخش دیگری اظهار کرد: حضور کاروان "روایت حبیب" در بوشهر برگ زرینی بر تاریخ فعالیت‏‌های فرهنگی هنری در این استان است که چنین برنامه‌‎های ارزشمند و فاخر باید در این استان تداوم داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: حضور کاروان "روایت حبیب" در این استان با استقبال قابل توجهی از سوی مردم مواجه و این موضوع نشان داد انجام برنامه با استفاده از ظرفیت هنر مورد استقبال مردم قرار می‌‎گیرد.

امید پارسایی فر افزود: این ویژه برنامه نشان داد که قالب‌‏های هنری برای مناسبت‏‌های مختلفی از جمله یادواره‌های شهدا ظرفیت الگوبرداری دارد.

وی اظهار کرد: نصب تندیس یا سردیس چهره‌‎های برجسته، مخاطب محوری و نوراوری از جمله مدل‌‎های موردنیاز در کارهای فرهنگی و هنری است که باید به آن توجه ویژه شود.

پارسایی فر ادامه داد: برای نمونه در ویژه‏ برنامه‌های روایت حبیب"در بوشهر یک نقال با سابقه مباحث مربوط به سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید رئیسعلی دلواری را با تلیق به مسائل روز جامعه اجرا کرد که با استقبال مناسب همراه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر