شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۳۶
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: رئیس بانک توسعه صادرات استان بوشهر گفت: در ۱۰ماهه امسال ۶۹۸ میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور این استان پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد افلاکی روز یکشنبه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: عمده تسهیلات اعطایی در سال جاری،  سرمایه در گردش در قالب عقود مرابحه، مشــارکت مدنی و سلف در اختیار صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالان حوزه  صنعت و معدن، کشاورزی  بازرگانی و خدمات استان بوشهر از تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه صادرات برخوردار بودند، بیان کرد: شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران، بالاترین میزان تسهیلات صادراتی در حوزه آبزیان را در میان سایر شعبه‌های این بانک در کشور به خود اختصاص داده است.

افلاکی اضافه کرد: عمده برنامه‌ریزی اعتباری بانک توسعه صادرات ایران در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال زایی و کمک به صادرات غیر نقتی است.

وی ادامه داد: حجم منابع جذب شده شعبه بوشهر در ۱۰ ماه گذشته به بیش از ۲۰۶ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷۸ میلیارد ریال جذب منابع، رشد ۱۶درصدی را تجربه کرده است.

افلاکی با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری سه برابر منابع آن است، گفت: مانده تسهیلات شعبه در سال جاری تاکنون  ۷۸۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۵۵۶ میلیارد ریال مانده تسهیلات، بیش از ۴۱ درصد رشد داشته است.

رئیس بانک توسعه صادرات بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر کل مانده مطالبات معوق شعبه بوشهر به مبلغی حدود چهار درصد کل مانده تسهیلات شعبه است که بخش عمده‌ای از این رقم، ناشی از سنوات قبل بوده است و با توجه به تعامل و اقدامات انجام شده در آینده‌ای نزدیک مانده این رقم به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

افلاکی ادامه داد: بانک توسعه صادرات ایران با کمک شعبه مرکزی با هدف تقویت و تأمین بخشی از آب شرب شهر بوشهر از طریق شیرین‌سازی و تصفیه آب دریا با تامین مالی پروژه آب شیرین‌کن شرکت نور ویژه در بعد اجتماعی نیز فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از صادرکنندگان نمونه استانی و کشوری در بخش آبزیان از مشتریان شعبه بوشهر هستند، عنوان کرد: با توسعه تعامل همکاران شعبه با فعالان اقتصادی حوزه آبزیان استان، در زمینه عمل آوری و صادرات در این بخش عملکرد خوبی در راستای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور محقق شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر