شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: محمدهادی رستمیان گفت: در استان بوشهر هم ساحل تصرف شده داریم ولی اقامتگاه و ویلاسازی کمتری نسبت به شمال کشور داریم.

به‌گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر درباره تازه‌ترین اقدام برای دستور رئیس‌جمهور درباره رفع تصرف ساحل در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: عزم دولت‌مردان در استان بوشهر برای اجرای این دستور بسیار جدی است.

محمدهادی رستمیان افزود: پس از این دستور رئیس‌جمهور، همه دستگاه‌های دولتی موظف به انجام آن تا دست‌کم حریم ۶۰ متری هستند.

او اضافه کرد: نشست‌های بسیاری دراین‌باره تشکیل شده که البته در استان بوشهر نسبت به شمال وضعیت متفاوت‌تری است و ویلاسازی و اقامتگاه‌های کمتری داریم.

رستمیان گفت: با بررسی دقیقی که با همکاری منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بنادر و دریانوردی و آب منطقه‌ای انجام شد، روشن شد نوار ساحلی تصرف‌شده‌ای داریم که برخی از آن‌ها ضرورت و اقتضای انجام وظایف آن نهاد مانند اسکله‌های شیلات و بندرها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد: حتی تأسیسات آب‌شیرین‌کن که ضرورت ایجاد و فعالیت آن در کنار دریا است، در قالب تصرفات بخش خصوصی لحاظ شده است.

او گفت: رفع تصرف‌های غیرضرور با همکاری دستگاه قضایی در برخی از شهرستان‌ها عسلویه، کنگان، دیر و تنگستان آغاز شده و تصمیم درباره دیگر تصرفات بر پایه سندها، عکس‌های هوایی از دهه ۴۰ و تازه‌ترین داده‌های آماری در دست بررسی است که نتیجه هر چه باشد به‌زودی اقدام می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر