چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۵۲۵
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: روستاهای گردشگری ان شهرستان ، آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روح الله یگانه افزود:  باتوجه به موقعیت آب و هوایی، طبیعت بکر و سواحل و جاذبه های گردشگری و برنامه های ستاد تسهیلات خدمات سفر ،  پیش بینی می شود پس از دو سال وقفه بخاطر شرایط کرونایی بیش از نوروز گذشته مسافر و گردشگر نوروزی وارد این مناطق شود.

وی گفت: برپایی جشنواره مجسمه های شنی، غذاهای محلی، نمایشگاه صنایع دستی، فراهم کردن امکانات رفاهی، قایق سواری دریایی، تامین امنیت، پاکسازی معابر و ساحل از اهم اقدامات و برنامه های پیش بینی شده کمیته ستاد تسهیلات خدمات سفر روستایی است که با همکاری فرمانداری، دستگاه‌های ذی ربط ، دهیاران و شوراهای این روستاها انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: روستاهای گردشگری این شهرستان  نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و جمعیت بی شماری که وارد شهر گناوه می شود، ایفا می کنند.

وی افزود: روستاهای جزیره جنوبی و شمالی در بندر ریگ و مال قاید، مال خلیفه ، چاهک و قلعه حیدر در بخش مرکزی گناوه از روستاهای ساحلی این شهرستان و گردشگرپذیر  هستند و متولیان امر در ایام تعطیلات نوروز ،  برنامه‌های متنوع و شادی تدارک دیده اند.

وی یادآورشد: تمامی مدارس روستاها و شهرهای گناوه و ریگ برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

یگانه گفت: این شهرستان دارای ۵۱ روستا است که از این مجموع ۳۱ روستا شورا و دهیاری دارند.

بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۱۰۵ هزار نفری گناوه در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر