پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: آب سد رئیسعلی دلواری به منظور آبیاری اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه "حله" این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس تخم افشان افزود: با پیگیری های انجام شده توسط  فرماندار گناوه و همکاری مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، از پنجم فروردین ماه امسال  رهاسازی آب از سد رئیسعلی دلواری آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه  بیشتر اراضی حاشیه رودخانه حله شهرستان گناوه از آب این نقطه برای آبیاری تکمیلی استفاده می‌کنند، گفت: دبی آب رهاشده  از این سد کافی و هدف اصلی آن  آبیاری تکمیلی اراضی کشت شده حاشیه رودخانه حله است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه رهاسازی آب سد رئیسعلی دلواری تا یک هفته ادامه خواهد داشت، به کشاورزان و باغداران  توصیه می شود از فرصت موجود برای آبیاری استفاده کنند.

وی  گفت: یکی  از راه های امرار و معاش ساکنان تعدادی از روستاهای شهرستان گناوه نخلداری است و با توجه اینکه منطقه در ناحیه  گرم و خشک قرار دارد ، آبیاری باغات و نخیلات  همواره یکی از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی است.

تخم افشان  بااشاره به وجود ۱۲۰هزار اصله نخل در شهرستان گناوه اضافه کرد:  عمده باغات نخل شهرستان گناوه بصورت دیم کشت می‌شود و  جهت آبیاری آنها جز نزولات آسمانی منبع تامین آب مطمئن و پایداری وجود ندارد.

روستاهای منطقه رودحله شامل دو بخش جنوبی و شمالی است که بخش شمالی آن در حوزه استحفاظی بخش ریگ شهرستان گناوه و جنوبی در حوزه شهرستان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر