پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۱۵۸
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: جلسه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر خارگ با حضور اعضای شورای شهر و شهردار، پرسنل شهرداری، خبرنگاران و اصحاب رسانه و شهروندان جزیره خارگ و با در نظرگیری پروتکل های بهداشتی برگزار شد، رئیس شورا، شهردار و اعضای شورا به طرح اقدامات صورت گرفته اخیر و تبیین رویکردهای مجموعه در تدوین بودجه ۱۴۰۱ و برنامه‌های شورا و شهرداری پرداختند.

به گزارش فکرشهر،  وطن‌دوست رئیس شورای شهر  ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین در جلسه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه‌روزه داران در خصوص عملکرد شورای شهر خارگ عنوان کرد: پیگیری‌های و اقدامات شورا در دو بخش؛ مشکلات ریشه‌ای و وظایف نظارتی شورا انجام پذیرفته و به‌صورت خلاصه شامل موضوعاتی چون طرح جامع شهری که در این زمینه روند پیگیری‌ها و مکاتبات و جلسات متعدد به تصویب طرح جامع انجامید اما به دلیل کامل نبودن و در نظر گرفته نشدن منافع مردم، این مصوبه از طریق استانداری ابلاغ نشده و تمام سعی و تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بازگشت دوباره تصویب طرح با در نظر داشتن منافع مردم است.

وی افزود: در حوزه تردد دریایی، استارت کار از سفر استانی رئیس‌جمهور به استان و بیان مشکلات جزیره از زبان آیت‌الله حسینی بوشهری و دستور مستقیم رییس جمهور به وزیر نفت در خصوص حل مشکل تردد مردم خارگ آغاز شد. ما در مجموعه شورا نیز در کنار استاندار، فرماندار، امام‌جمعه و بخشدار تلاش خود را انجام دادیم که امروز شناور مسافربری گلاره وارد خط بوشهر- خارگ شد و در ادامه با ابلاغ مصوبه چارتر کشتی و چارتر کشتی‌های جدید مشکل تردد دریایی خارگ پس از سال‌ها حل خواهند شد.

ریس شورای شهر خارگ با اشاره به حضور اداره آب و فاضلاب درخارگ گفت: با پیگیری‌های مجدانه تمامی مسئولین و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر خارگ به‌تازگی مقرر گردید اداره آبفا در خارگ مستقرشده و با تحویل کلیه امکانات ارائه خدمات تقسیم آب و سیستم فاضلاب شهری به مردم خارگ خدمات دهد.

وطن‌دوست در خصوص آزادسازی سواحل اشاره کرد: نتیجه آخرین پیگیری‌های شورای اسلامی شهر پس از مکاتبات و جلسات حضوری با ریاست محترم دادگاه عمومی بخش خارگ، ایشان اذعان نمودند نقاطی که استفاده عملیاتی و نظامی ندارد مشخص‌شده و به برخی ارگان‌ها و نهادها دستورالعملی ابلاغ‌شده و در دست اقدام است.

ریاست شورای شهر خارگ در حوزه درمان توضیح داد، در جلسه اعضای شورای شهر با معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان امتیازاتی برای بخش درمان شهر گرفته شد که بخشی از آن شامل؛ یک دستگاه یونیت دندانپزشکی، یک دستگاه آنالیز اتو آنالیزور جهت واحد آزمایشگاه درمانگاه در نظر گرفته‌شده که با استقرار این دستگاه خیلی از نیازهای آزمایشگاهی مراجعه‌کنندگان حل‌شده و نیاز به سفر به بیرون از جزیره مرتفع می‌شود، همچنین چند دستگاه تخت بستری نیز به درمانگاه خارگ اختصاص داده شد.

مهندس وطن‌دوست در ادامه با تقدیر از تلاش و همکاری دکتر جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند: ایشان با تمام توان با مکاتبه و حضور فیزیکی در جلسات مختلف وزارتخانه‌ها و همچنین دفاع از حل مشکلات خارگ در مجلس با تمام توان تلاش کرده‌اند.

اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰؛ بودجه شهرداری با برگزاری جلسات متعدد اصلاح شد 

بودجه پیشنهادی شهرداری با افزایش هشت میلیارد ریالی با مبلغ؛ ۳۸۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ سی‌وهشت میلیارد ریال اصلاح شد.

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری خارگ؛ بودجه امسال هم به پیشنهاد شهرداری ۴۴۶/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ بود که با بررسی مجموعه شورا به مبلغ؛ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ پانصد میلیارد ریال و با افزایش ۶۷٪ نسبت به سال گذشته مصوب شد.

به گزارش فکرشهر، در ادامه جلسه که عصر روز شنبه ۲۷/۱ /۱۴۰۱  در محل سالن اجتماعات شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ برگزار شد، شعیب بحرینی شهردار خارگ، به ارائه گزارش عملکرد شهرداری پرداختند و پس‌ازآن مدعوین اصحاب رسانه، فعالین اجتماعی و معتمدین شهر متشکل از برادران و خواهران شیعه و اهل سنت خارگ به بیان مشکلات جزیره پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر