يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۶۱
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: پروژه مهم و حیاتی نیمه تمام سد دالکی به یکهزار و ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا،  احمد بنافی روز جمعه در نشست شورای اداری دشتستان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در برازجان، افزود: آب نیاز ضروری، فوری و حیاتی دشتستان است، این شهرستان پیشانی کشاورزی جنوب کشور است.

وی اضافه کرد: پروژه بزرگ سد دالکی روی زمین مانده، این سد بزرگ می‌تواند بخشی مهم از آب  منطقه ما را هم در حوزه شرب و هم کشاورزی تامین کند و مانع مهاجرت شود.

بنافی بیان کرد: این سد ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن طولانی شده و  از مطالبات مهم مردم دشتستان از دولت است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: مطالعات سد دهرود انجام شده و آماده اجراست که در صورت تامین اعتبار عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

بنافی،مساله بهداشت و درمان را دومین مساله مهم شهرستان دانست و افزود: این شهرستان ۲۷۶هزار نفری با یک بیمارستان که بار ۵۰۰هزار نفر از جمعیت استان (شهرستان‌های مجاور دشتستان ) را بدوش می‌کشد مشکلات زیادی در حوزه درمان دارند.

وی گفت: پروژه بیمارستان ۱۸۰تختخوابی ۱۷شهریور برازجان که فاز اول آن ۸۰درصد پیشرفت دارد برای آغاز فاز دوم به ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بنافی با بیان اینکه سرانه بهداشتی و پزشکی شهرستان دشتستان بسیار پایین است خواستار تسریع در تکمیل این بیمارستان شد.

فرماندار دشتستان گفت: مشکل دیگر دشتستان در حوزه راه است، مردم به یک راه امن و پایدار که کریدور شمال و جنوب به عبارتی بوشهر و اصفهان باشد با تعریض مسیر دالکی به کنار تخته نیاز دارند.

وی ادامه داد: راه دسترسی به بخش ارم و شهر تنگ ارم بسیار پرخطر و نامناسب است که باید برای آن فکر کرد.

بنافی همچنین به مساله آب حوزه نخیلات و اصلاح آبیاری کشاورزی و پروژه‌های مربوط به آن پرداخت.

امام جمعه برازجان نیز به تبیین سیره امام خمینی(ره)  پرداخت گفت: باید در همه زمینه‌ها خط و مشی امام سرلوحه کار همه ما باشد.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: مسئولان نظام اسلامی طبق گفتمان امام باید ایمان، تقوا و تزکیه نفس، مناعت طبع داشته و ساده زیست باشند، متواضع و فروتن و متعهد به موازین و اشرافی و معیارهای اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: عدالت داشتن، خشوع در مقابل قانون و احترام به قانون، انتقاد پذیر بودن و حفظ وحدت و سازگاری نیز از دیگر مشخصات مدیران دولت اسلامی در سیره امام خمینی است.

دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور پنجشنبه شب برای انجام سفری یکروزه وارد استان بوشهر شد.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  و استاندار بوشهر ، سخنرانی در جمع نمازگزاران برازجانی، شرکت در جلسه شورای اداری دشتستان و نشست با گروه‌های جهادی در استانداری بوشهر به عنوان  برنامه های این سفره یکروزه پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر