پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۸۰
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: کار گروه تخصصی نقاط پیشنهادی جهت جانمایی سایت دفن پسماند ها را مشخص کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بوشهر، صالح رحیمی در سومین مجمع سلامت شهرستان بوشهر با موضوع سلامت و مدیریت پسماند اظهار داشت: باید کار گروه تخصصی نقاط پیشنهادی جهت جانمایی سایت پسماندها را مشخص کرده و پس از بازدید میدانی و بررسی کارشناسی بهترین محل که دارای کلیه شاخص ها زیست محیطی لازم است را انتخاب کنند.

وی تغییر سبک زندگی مردم را مهمترین عامل تاثیرگذار بر سلامت دانست و خواستار توجه به این موضوع شد.

رحیمی افزود: از مردم و کلیه مسئولین ادارات عضو مجمع درخواست می کنم که 5 روز در هفته روزانه30 دقیقه به ورزش پیاده روی سریع اختصاص دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: با توجه به تعریف سلامتی که رفاه کامل جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی است بنابراین عوامل متعددی بر سلامتی انسان موثر بوده که حدود 80 درصد آن خارج از شرح وظایف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده که به آنهاعوامل اجتماعی موثر بر سلامت می گویند.

دکتر عزیز نژاد افزود: متاسفانه عدم توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت باعث شده که منابع وزارت بهداشت درمان به سمت ساخت بیمارستان ها و کلینیک های درمانی سوق داده شود یعنی توجه بیشتر به درمان، در حالی که می بایست این منابع صرف ایجاد زیرساخت های توسعه و به عبارتی پیشگیری از بیماری ها، حوادث، سرطان ها و... شود زیرا این موارد مهمترین دلایل مرگ به شمار می روند.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی متولی رصد وضعیت سلامت و امنیت غذایی شهروندان است لذا در راستای تکالیف قانونی خود را موظف می داند که با برگزاری مجمع سلامت استانی وشهرستانی، عوارض تهدید کننده سلامت مردم را رصد کند. 

دکتر صفوی گفت: برای حل مشکلات، می بایست در تمام تریبون ها مسئله پسماند را فریاد بزنیم تا بتوانیم طی سال جاری و به میزان قابل توجه ای این حوزه را ارتقاء دهیم و لازمه آن این است که موضوع مدیریت پسماند گفتمان غالب دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری ها و...شود.

به گزارش فکرشهر، سومین مجمع سلامت شهرستان بوشهر با موضوع سلامت و مدیریت پسماند در محل سالن اجتماعات فرمانداری و به ریاست فرماندار بوشهر و دبیری مرکز بهداشت شهرستان و با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی و کلیه اعضا مجمع برگزار شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر