دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی بوشهر:
کد خبر: ۱۱۶۰۵۲
پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از خودکشی و مصون مانی جامعه از این آسیب باید خانواده‌ها و والدین موارد تهدید افراد به خودکشی را جدی بگیرند و در کمترین زمان ممکن مراکز مشاوره اجتماعی را در جریان موضوع قرار دهند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سرهنگ جهانبخش طهماسبی اظهار کرد: در چنین مواردی خانواده‌ها می‌توانند با ارتباط تلفنی از طریق سامانه ۰۹۶۵۸۰ با روان شناسان مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی یا سامانه ۱۴۸۰ مشاوران بهزیستی تماس حاصل کنند.

وی بیان کرد: در بسیاری از موارد خانواده‌ها تهدید به خودکشی را نادیده می‌‎گیرند که این پدیده صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

طهماسبی ادامه داد: در این حوزه نقش رسانه‎ها نیز بسیار حائز اهمیت است که فعالان رسانه‎‌ای نباید از اهمیت جایگاه خود در این مقوله غافل شوند و با اطلاع رسانی تبعات منفی خودکشی در جامعه و عوامل پیشگیری از آن در کاهش این آسیب نقش موثر ایفا کنند.

وی گفت: رسانه‌ها باید حتی الامکان از انتشار اخبار مربوط به خودکشی اجتناب کرده و بیشتر سعی در تبیین راهکارهای جلوگیری از آن داشته باشند.

طهماسبی افزود: اخبار مرتبط با خودکشی شاید برای مخاطب رسانه از جذابیت بالایی برخوردار باشند ولی با این حال باید دانست که انتشار چنین خبرهایی راه را برای افراد مستعد خودکشی باز می‌کند.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید با توجه به اهمیت موضوع ظرفیت روان شناسان بخوبی بکارگیری شود تا شاهد اتفاق تلخ و ناگواری برای شهروندان نباشیم.

طهماسبی بیان کرد: مجامع دانشگاهی با ظرفیت علمی و سایر دستگاه بنابر ظرفیت قابل توجه خود باید در این حوزه اهتمام لازم را داشته باشند تا سایه سهل انگاری باعث نشود جامعه از این آسیب صدمات جبران ناپذیر متحمل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر