شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۹۸۸
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر به مشکلی برای سلامتی مردم تبدیل شده‌اند و شهروندان از برخورد احساسی با این حیوانات به طور جدی خودداری کنند.

به گزارش فکرشهر، صادق پورسالم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، تاکید کرد: برخورد احساساتی با سگ‌های ولگرد مانند غذا دهی و ممانعت از جمع آوری و زنده‌گیری آنها تبعات بدی برای سلامت محیط شهری به دنبال دارد.

وی ادامه داد: حضور گسترده‌ این سگ‌ها، علاوه بر خطر حمله به شهروندان و حیوان گزیدگی، می‌تواند انتقال بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی بسیاری را در پی داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر افزود: این سگ‌ها متعلق به شهر نیستند و بر اساس تغییرات سبک زندگی و مداخله انسانی جمعت آنها افزایش یافته است، بنابراین غذا دادن به این حیوانات، با ایجاد بستر برای زاد و ولد بیشتر، به طور ناخواسته باعث افزایش جمعیت آنها و تداوم این رویه منجر به وضعیتی دشوارتر می‌شود.

پورسالم گفت: کمیته ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در فرمانداری بوشهر و با دبیری شهرداری فعالیت می‌کند و قرار است شهرداری در قراردادی با یکی از شرکت‌ها اقدام به زنده‌گیری و عقیم‌سازی این حیوانات کند.

وی توصیه کرد: در زمان حاضر شهروندان دقت کنند که زباله‌های خود را در ساعت معین بیرون ببرند تا محتویات زباله‌ها در اختیار سگ‌ها قرار نگیرد و از تغذیه دستی آنها خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر