شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۴۰۷
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: روند ساخت سد دالکی با پیشرفت ۴۰ درصد بر روی رودخانه دالکی ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ساخت سد دالکی سال ۱۳۹۶ آغاز شده و معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر می‌گوید تا حالا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

جمشید تویل گفت: این سد مخزنی، بر روی رودخانه دالکی با سطح حوضه آبریز بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع در ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهر دالکی از توابع شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این سد هسته آسفالتی دارد، افزود: از نظر فنی و اجرا نخستین بار است سدی با این ابعاد درکشور ساخته می‌شود.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: حجم خاکریز این سد افزون بر ۶ میلیون مترمکعب است و همین میزان هم حجم خاکبرداری آن است که در حال انجام است و در حال حاضر فرازبند آن ساخته شده است.

تویل ادامه داد: هم اکنون ساخت بدنه سد را شروع کرده‌ایم و امید داریم در سال آینده با تزریق اعتبارات مورد نیاز بدنه سد را تکمیل کنیم.

وی افزود: سد دالکی، آب لازم برای ۱۳ هزار هکتار از کشتزارهای پایین دست را که شامل افزون بر ۲ میلیون اصله نخل است، تامین و سیلاب‌ را نیز مهار می‌کند.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: پیش بینی شده در اوج فعالیت ساخت سد دالکی، افزون بر هزار و  ۲۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

تویل گفت: با راه اندازی سد، اشتغال در بخش کشاورزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر