شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۵۰۹
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: آموزش‌های صنایع دستی در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، لیلا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری دوره آموزش صنایع‌دستی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: حصیربافی یکی از صنایع دستی مهم و پرکاربرد در استان بوشهر است که اشتغال‌زایی بالایی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: شهر آب‌پخش در شهرستان دشتستان به عنوان شهر ملی حصیر ایران معرفی شده است و به همت خانه حصیر یک دوره آموزشی در این شهر برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تاکید کرد: نحوه بافت و تولید تویزه، دیوارکوب، کپو، بادبزن، سبد و سفره حصیری در این دوره آموزشی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار و رونق در تولید، ترویج و توسعه صنایع‌دستی از اهداف این دوره‌ها است، از برگزاری دوره‌های متنوع در نقاط مختلف استان خبر داد.

رحیمی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی خانه حصیر آب‌پخش در سال جاری از خردادماه شروع شده و تا پایان شهریور ادامه دارد که با برگزاری این دوره‌ها، تاکنون برای ۳۵ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر