يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۷۳۲
سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته کارگاه‌های صنایع دستی استان بوشهر از حالت رکود خارج شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسماعیل سجادی منش بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی است که تلاش داریم حمایت لازم از این بخش انجام شود.

وی به تعطیلی و رکود برخی از کارگاه‌های تولید صنایع استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته کارگاه‌های صنایع دستی استان بوشهر از حالت رکود خارج شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از ارائه تسهیلات بانکی به فعالان این حوزه خبر داد و اضافه کرد: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه صنایع دستی استان بوشهر پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات در راستای حمایت از طرح‌های خرد اشتغال‌زایی ابلاغ شده است که سهم استان بوشهر از این محل در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تعیین شد.

صدور تولیدات استان به بازارهای حوزه خلیج‌فارس

سجادی‌منش با اشاره به فعالیت ۱۱ رشته فاخر صنایع دستی استان بوشهر تاکید کرد: نمایشگاه صنایع دستی استان در محل صنایع پارس جنوبی برگزار می‌شود که نقش مهمی در حمایت از این صنایع خواهد داشت.

وی افزود: با حمایت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خرید تضمینی محصولات صنایع دستی مورد توجه ویژه قرار گرفته است و نمایشگاه این محصولات راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اضافه کرد: یکی از فرصت‌های بسیار خوبی برای ارائه صنایع دستی استان بوشهر، برگزاری جام جهانی در کشور قطر است که باید از این فرصت استفاده شود.

وی با اشاره به صدور تولیدات هنرمندان استان در حوزه صنایع‌دستی به بازارهای حوزه خلیج‌فارس بیان کرد: با کمک نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر برای صادرات به کشورهای دیگر آسیایی و اروپایی اقدامات مهمی انجام شده است.

سجادی‌منش راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی فعالان این عرصه در آبان ماه امسال را یادآور شد و گفت: در راستای شعار امسال تولید، اشتغال آفرین و دانش‌بنیان ایجاد کارگاه‌های استارتاپی در حوزه صنایع دستی و هنری مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر