پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۹۹۷
جمعه ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تامین آب شرب، اجرایی و اتصال بوشهر به شبکه ریلی، تکمیل بزرگراه بوشهر به شیراز، حل مساله کالاهای ملوانی و اشتغال جوانان بومی در صنایع مستقر از مهمترین مطالبه‌های مردم این استان از دولت است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه  بوشهر با اشاره به اجرایی شدن آبشیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه اتمی بوشهر، از اهتمام سازمان انرژی اتمی به خدمت رسانی اجتماعی در کنار زیرساخت نیروگاه اتمی قدردانی کرد و افزود : امید است شاهد این نوع تعامل از سوی همه صنایع مستقر در استان بوشهر با جامعه پیرامونی باشیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، از تلاش‌های یکساله دولت سیزدهم در استان بوشهر قدردانی کرد و افزود: تامین آب شرب یکی از مشکلات و مطالبه اصلی مردم این استان است که باید مورد اهتمام و توجه بیشتر دولت قرار گیرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: سند چشم انداز تامین آب بوشهر نوشته شده است و بر این اساس راه اندازی واحدهای آبشیرین کن در دستور کار قرار گرفته است که امید می‌رود با استفاده از این ظرفیت جغرافیای این استان هر چه زودتر از این بحران تاریخی نجات یابد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تکمیل بزرگراه بوشهر به شیراز و اتصال به شبکه ریلی کشور با تکمیل راه آهن بوشهر را از دیگر مطالبه‌های اصلی این استان عنوان کرد و گفت: امید است دولت هر چه سریعتر در این زمینه برنامه ریزی و آن را عملیاتی کند.

صفایی بوشهری ادامه داد: در استان بوشهر ضریب حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل بالا است و اعتبار بالایی صرف جبران خسارت‌های ناشی از آن به مردم می‌شود، در حالی که اگر یکبار حتی نیمی از آن هم صرف اقدامات پیشگیرانه شود شاهد تکرار این حوادث نخواهیم بود.

وی ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بوشهری را دیگر مساله مهم این استان دانست و تاکید کرد: استخدام نیروی‌های بومی در مراکز اشتغال آفرین مانند صنایع نفت و گاز مستقر در استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: حل مساله کالاهای ملوانی از دیگر خواسته‌های مردم این استان است که باید تعیین تکلیف شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: تامین اعتبار لازم برای عرصه آموزش و فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر فرهنگ در جامعه‌ای با مشکل مواجه باشد آن جامعه دچار فروریزی می‌شود.

وی اظهار کرد: مردم استان بوشهر از دیرباز ولایت مدار و استکبار ستیز بوده‌اند و با تمام وجود در کنار نظام اسلامی ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: دولت در نظام اسلامی ولایت محور و مردم پایه است و تعامل مردم و دولت دوسویه است.

وی عنوان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دولت به عنوان خادمان ملت و مردم به عنوان اساس نظام اسلامی در برابر یکدیگر حقوق و تعهداتی دارند.

صفایی بوشهری گفت: پاسخگو بودن در برابر مردم، ایجاد و ارتقای تمدن در جغرافیای ملی، عدالت محوری و انتقاد پذیری منصفانه از تعهدات دولت است و مردم هم باید به نظام اسلامی کمک کنند و در کنار نظام اسلامی باشند.

وی با اشاره به در صحنه بودن مردم به ویژه در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: کارنامه مردم در این زمینه روشن و مقبول است .

صفایی بوشهری گفت: اکنون دولت سیزدهم نیز با همه وجود در حال خدمت‌رسانی به همه استان‌ها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر