دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر گفت: مرکز دائمی صنایع دستی دریایی و آموزش بانوان مستعد در زمینه صنایع دریایی برای توسعه کسب و کارآفرینی در مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، احسان عابدی با گرامیداشت روز جهانی دریا و اقیانوس اظهار داشت: سازمان ملل متحد در سال  2007 میلادی، روز 8 ژوئن  مصادف با 18 خرداد را با هدف شناخت بیشتر دریاها و اقیانوس‌ها به عنوان روز جهانی دریا و اقیانوس نام‌گذاری کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۵
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر گفت: مرکز دائمی صنایع دستی دریایی و آموزش بانوان مستعد در زمینه صنایع دریایی برای توسعه کسب و کارآفرینی در مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، احسان عابدی با گرامیداشت روز جهانی دریا و اقیانوس اظهار داشت: سازمان ملل متحد در سال  2007 میلادی، روز 8 ژوئن  مصادف با 18 خرداد را با هدف شناخت بیشتر دریاها و اقیانوس‌ها به عنوان روز جهانی دریا و اقیانوس نام‌گذاری کرده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور از سال 1370  به فعالیت می‌پردازد تصریح کرد: این پژوهشگاه در زمینه‌های مختلف علوم دریایی و اقیانوسی با توافق صورت گرفته بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد به فعالیت می‌پردازد.

\n\n

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر با 11 مرکز پژوهشی، ملی و منطقه‌ای فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با سه پژوهشکده، سه مرکز ملی، یک مرکز منطقه‌ای اقیانوس شناسی و چهار مرکز پژوهشی مشغول فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی است.

\n\n

عابدی، با اشاره به اینکه مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر از سال 1389 آغاز بکار کرد افزود: مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر از مراکز پژوهشی تابعه پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به عنوان مرکز تخصصی مطالعات خلیج فارس در سال 1389 به صورت رسمی افتتاح شد.

\n\n

وی، با اشاره به اینکه این مرکز در زمینی به مساحت 400 متر مربع با زیربنایی حدود یک‌هزار و500 متر مربع ساخته شده گفت: مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر در چهار طبقه شامل سالن جلسات، آزمایشگاه‌ها، اتاق نگه‌داری نمونه و عملیات دریایی، اتاق اعضاء هیئت علمی، اتاق کارشناسان پژوهشی، کتابخانه و مرکز فناوری اطلاعات، نمازخانه، مهمانسرا و حوضه مدیریت در مرکز شهر بوشهر راه‌اندازی شده است.

\n\n

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر بیان کرد: این مرکز دارای پنج آزمایشگاه تخصصی دریا  شامل شیمی و محیط زیست دریا، زمین شناسی دریا، زیست شناسی دریا، فیزیک دریا و مهندسی دریا است که توسط تجهیزات آزمایشگاهی و میدانی تجهیز شده و برای عملیات‌های میدانی ساحلی و دریایی در زمینه‌های مختلف علوم دریایی و اقیانوسی توان کاملی را دارا  است.

\n\n

وی با بیان اینکه از 3 هزار کیلومتر خط ساحلی خلیج فارس بیش از یک‌هزار و 700 کیلومتر آن تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است  گفت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به عنوان نماینده علمی جمهوری اسلامی ایران روی دریاها و اقیانوس‌ها توسط مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر مشغول مطالعه و پایش منظم بخش ساحلی و دریایی آن است.

\n\n

عابدی، تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، آموزش دانشجویان در دوره دکتری، ارتباط با سازمان‌های بین المللی اقیانوس شناسی را از اقدامات مهم انجام داده شده توسط مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر اعلام و تصریح کرد: ساخت ناوگان ملی تحقیقاتی توسط دانشمندان داخلی، چاپ نشریه‌های علمی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی در سطح بین اللملی و ملی و پایش محیط‌های دریایی و اقیانوسی از دیگر اقدامات پژوهشگاه است.

\n\n

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر از تخصیص زمین برای پژوهشگاه  خبر داد و گفت: بر اساس توافقات به‌عمل آمده با استاندار بوشهر برای احداث ساختمان و تکمیل و تجهیز پژوهشکده اقیانوس‌شناسی خلیج فارس، از محل منابع پژوهشگاه از جمله تبدیل به احسن املاک موجود انجام می‌پذیرد و استانداری بوشهر در ایجاد زیرساخت‌ها همکاری می‌کند.

\n\n

وی بیان کرد: نخستین آزمایشگاه مربوط به شناسایی گونه‌های آبزی مهاجم که از طریق تردد کشتی‌ها به آب‌های سواحل کشور توسط پژوهشگاه در بوشهر راه‌اندازی می‌شود و استانداری بوشهر برای ساخت و تجهیز آن، مشارکت و همکاری می‌کند.

\n\n

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه مرکز دائمی صنایع دستی دریایی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود، گفت: مرکز دائمی صنایع دستی دریایی و آموزش بانوان مستعد در زمینه صنایع دریایی برای توسعه کسب و کارآفرینی در مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

\n\n

منبع: تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر