پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۱۶۵
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر هفته وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات به نسبت آرام است.

وی اضافه کرد: در این مدت غبار محلی، در برخی از ساعات وزش ملایم باد و طی صبحگاه نیز در برخی از نقاط مه رقیق از پدیدهای غالب در سطح استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: امروز در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در نواحی شرقی و ارتفاعات استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی دور از انتظار نیست.

وی افزود: از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده نیز با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) گفت: سواحل و فراساحل استان بوشهر با تمرکز بر سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اختلال در ترددها و فعالیت دریایی

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی افزود: توصیهمی‌شود که از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از بعدازظهر در مناطق مرتفع استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر