چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۳۸
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: سردار احمدعلی گودرزی گفت: به همت مرزبانان ایثارگر و غیرتمند و تجهیز مرزبانی به جدیدترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های هوشمند اکنون امنیت مرز‌های کشور پایدار و باثبات و نفوذناپذیر است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرمانده مرزبانی کشور در حاشیه رزمایش محمد رسول الله مرزبانی در جنوب کشور با محوریت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: ساختار مرزبانی از تابستان ۹۸ با ابلاغ فرمانده کل قوا ارتقا یافت و اکنون ضمن ارتقای سطح آموزش نیرو‌ها و به کارگیری پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و مهمات؛ مرزبانی به سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی، اپتیکی، پهباد و هلی شات مجهز شده است.

وی افزود: با استفاده از سامانه‌های حس گر پیشرفته مرز‌های کشور به صورت لحظه‌ای به صورت تصویری پایش می‌شود. این پایش تصویری با حس گر‌ها بر اساس و به تناسب تهدیدات اکنون در مرز‌های درگیر کشور به صورت پایلوت در دست اجراست که این حس گر‌ها می‌تواند سطح هوشیاری مرزبانان را افزایش دهد.

سردار گودرزی گفت: اکنون نیرو‌های مرزبانی به سامانه‌های پیشرفته‌ای مجهز هستند که به همت متخصصان داخلی ساخته شده است؛ که از جمله آن‌ها شناور‌های ۶۰ فوت ساخت ایران است که از صفر تا صد این شناور‌ها در داخل ساخته شده است.

وی افزود: علاوه بر پایش تصویری و تجهیز مرزبانی به سامانه‌های پیشرفته، آموزش‌های به روز، پرورش قوای جسمانی، روحیه اطاعت پذیری، نظم و انضباط و تقویت روحیه شهادت پذیری و ایثار مرزبانان در توان عملیاتی آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

سردار گودرزی گفت: حاصل ارتقای مرزبانی افزایش کشفیات و مبارزه با جرائم سازمان یافته است به گونه‌ای که در یک سال گذشته بیش از ۶۲ تن انواع مواد مخدر صنعتی که از جنوب شرق کشور و به وسیله افراد ناآگاه از مرز‌های همسایه به داخل کشور نفوذ کرده است در درگیری مسلحانه کشف شده است که میزان کشفیات نسبت به قبل افزایش چند برابری داشته است.

وی افزود: همچنین کشف سه هزار و ۵۰۰ قبضه انواع سلاح در این مدت افزایش ۳۰ درصدی نسبت به قبل را نشان می‌دهد و کشف مشروبات الکلی هم ۳۸۰ درصد بیشتر بوده است.

سردار گودرزی گفت: تسلط کامل بر مرز‌ها و پایش تصویری و گشت‌های هدفمند در مرز‌ها باعث شناسایی و انهدام و دستگیری چندین باند شرارت شده است.

وی افزود: همچنین دیپلماسی فعال با همسایگان برای توسعه امنیت پایدار در مرز‌ها با تشکیل گشت‌های همزمان با کشور‌های همسایه و ایجاد نمایندگی در دو سوی مرز تقویت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر