چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۳۳۹
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: با برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی استان بوشهر اعضای این هیات برای فعالیت در سال دوم انتخاب شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این انتخابات عبدالخالق برزگرزاده به عنوان رئیس شورای اسلامی استان با رای اعضا در سمت خود ابقا شد و محمد قائدی از شورای اسلامی شهرستان تنگستان و سید وهاب میرجهانمرد از شورای اسلامی شهرستان دیلم به ترتیب به عنوان نایب رئیس و دبیر شورای اسلامی استان بوشهر انتخاب شدند.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر روز پنجشنبه در این آیین گفت: این شورا در سال نخست فعالیت خود پیگیری‎های ارزشمند در ارتباط با مطالبات به حق استان داشته است که در این زمینه از همکاری اعضای شورا و همچنین دستگاه‌های مختلف برای تعامل با شورای استان قدردانی می شود.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: شورای اسلامی استان بوشهر در ادامه فعالیت خود نیز با تعامل و همدلی برای رفع مشکلات اصلی استان گام اساسی بر می دارد.

وی ادامه داد: این شورا در بحث حسابرسی از شهرداری‌ها مکلف شده تا با وزرات کشور تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

برزگرزاده اظهارداشت: برای سال‌های گذشته و سال پیش رو علاوه بر حسابرسی شهرداری‌های استان باید حسابرسی مجموعه همیاری شهرداری‌ها نیز انجام شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک سال از عمر شورای ششم می گذرد ولی با این وجود آموزش‌های لازم به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان ارائه نشده است که انتظار داریم در این زمینه برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

برزگرزاده افزود: یکی از عوامل منجر به ایجاد اشکال در کار شوراها نداشتن آشنایی لازم از قوانین است که در برخی از مواقع  شوراها مواردی مغایر با قانون تصویب می کنند که کمیته انطباق نیز آنها را رد می کند.

وی یادآورشد: شورای شهرستان بوشهر اکنون با وجود گذشته ۱۴ ماه از آغاز فعالیت، تاکنون حتی یک نشست نیز برگزار نکرده که دلیل اصلی آن نبود مکان و امکانات مناسب است که انتظار می ‎رود این مشکل در تمام شهرستان‎های استان بوشهر برطرف شود.

برزگرزاده ادامه داد: برای حضور نماینده شورای شهرستان‎ها در شورای اداری شهرستان نیز انتظار است مدیرکل دفتر شهری استان بوشهر پیگیری لازم را داشته باشند.

 وی در ارتباط با اهمیت احیاء بافت تاریخی استان بوشهر اظهار کرد: برای بافت تاریخی شهرهای استان از جمله بوشهر و سیراف انتظار می ‏رود برای احیا آنها اقدام لازم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل راه و شهرسازی و همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شود.

برزگرزاده افزود: بافت‌های تاریخی علاوه بر قدمتی تاریخی ابزاری برای نشان دادن هویت مردم استان بوشهر هستند از این رو باید نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

نظرات بینندگان
سيفي
|
-
|
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
شوراي اسلامي استان يك بيانيه بدهد و بگويد منظورشان از مشكلات اصلي استان ، دقيقاً چه مشكلاتي است؟!
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر