چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۳۱۸
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری ۲۱۶ نفر از بوشهری‌‎ها به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ صادق مزارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین در ۶ ماه نخست امسال در استان بوشهر نزدیک به ۸۰ نفر به دلیل سوانح رانندگی مربوط به موتورسواری جان خود را از دست دادند که در این سوانح، فوتی‎‌ها رانندگان موتور سیکلت و یا راکبان آن بودند. 

وی بیان کرد: سوانح مربوط به موتورسواران به تنهایی یک سوم فوتی‌های استان بوشهر را به خود اختصاص داده است که این زنگ خطری برای هم استانی‌ها است.

مزارعی اظهار کرد: عمده سوانح در این بخش مربوط به نوجوانان و جوانانی است که در اثر هیجان و رانندگی ناایمن قربانی سوانح می‌‎شوند.

وی ادامه داد: در ارتباط با سوانح موتوری مربوط به نوجوانان و جوانان انتظار می‏‌رود خانواده‌‎ها، آموزش و پرورش و مرکزهای آموزش عالی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه داشتند.

مزارعی افزود: بخش دیگری از سوانح مربوط به موتورسیکلت نیز مربوط به سرپرستان خانوار برای امرار معاش (رسیدن به زمین کشاورزی و یا کار در شغل پیک‎‌ موتوری) است که اثرات به مراتب سنگینی را بر خانواده‌‎ها تحمیل می‌کند چراکه آنها نان‌آور خانه هستند.

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: سالم بودن سیستم روشنایی، رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد باید به طور جد در دستور کار رانندگان موتور سیکلت باشد چراکه موتورها به دلیل داشتن کمترین میزان ایمنی، بیشترین میزان آسیب‌پذیری را دارند.

وی عنوان کرد: در ارتباط با سوانح خودرویی نیز که در هفت ماه امسال منجر به فوت ۱۳۶ نفر در استان بوشهر شده افزایش ۱۴ درصدی و شمار مجروحان نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

مزارعی گفت: در این بین شهرستان‌‎های گناوه، دیلم، دیر و کنگان بیشترین افزایش در سوانح جاده‌‎ای را داشتند.

وی عنوان کرد: سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه ۲ عامل اصلی افزایش تصادف‌های خودرویی است که انتظار می‏‌رود رانندگان با پرهیز از آنها برای پیشگیری از سوانح نقشی مهم و اساسی ایفا کنند.

مزارعی یادآور شد: ۲۰ تا ۲۵ درصد تصادف‌های خودرویی استان بوشهر مربوط به خودروهای شوتی (تندرو) است که این نشان می‎‌دهد باید در ساماندهی کالاهای همراه ملوان شتاب بیشتری ایجاد شود چراکه خودروهای تندرو بیشتر برای حمل چنین کالاهایی در جاده‌‎های استان بوشهر فعالیت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر