يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۲۴۷
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۹

فکرشهر: آئین رونمایی از کتاب «ابن نوح سیرافی» نوشته حجت الاسلام مصطفی مرهونی با حضور امام جمعه سیراف در کتابخانه عمومی ابوسعید سیرافی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امام جمعه سیراف ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «ابن نوح سیرافی» اظهار داشت: امروز می‌توانیم با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم

حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یعنی فرد، خانواده و عموم مردم با کتاب انس داشته باشند افزود: مسئولین بدانند که بی توجهی به کتاب و عدم مطالعه خسارت‌ها و آثار زیانبار بر جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب به انسان تعالی می‌دهد اندیشه و تفکر می‌دهد اضافه کرد: اسلام برای کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای قائل است و یک سوره به نام قلم در قرآن نام گذاری شده است.

امام جمعه سیراف با تاکید بر اینکه باید فرزندان خود را به مطالعه تشویق کنیم ادامه داد: همانطور که جسم نیاز به غذای سالم دارد روح انسان هم نیاز به غذای سالم دارد و تغذیه روح کتاب و مطالعه است.

وی خواستار توجه به کتاب سالم و قابل استفاده شد و افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور خیلی پایین است باید چاره اندیشی کرد. همه وظیفه دارند برنامه ریزی کنند و بحث کتاب و کتابخوانی به طور جدی پیگیری کنند.

عاشوری با بیان اینکه باید انس با کتاب در همه ما احیا شود اضافه کرد: از کتابخانه در مدارس و مساجد و بوستان‌ها غافل نشوید. باید بستر سازی کنیم و این سنت حسنه ترویج کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر