پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر سال قبل به یک‌هزار و 214 میلیارد تومان رسید که یک‌هزار و 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۳۲۲۷
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی استان بوشهر سال قبل به یک‌هزار و 214 میلیارد تومان رسید که یک‌هزار و 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استاندار بوشهر، سیدمحمدحسن باستی در نشست مشترک شهرداران استان با حضور معاون وزیر کشور با بیان اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است اظهار داشت: در استان بوشهر سال قبل 2 هزار و 848 پروژه عمرانی اجرا شد که بخش عمده‌ای ازاین طرح‌ها که نیمه تمام بود تکمیل شد.
\n 
\nوی با بیان اینکه طرح‌های عمران شهری مربوط به شهرداری‌ها در اولویت است تصریح کرد: سال قبل از اعتبارات عمرانی استان بوشهر که معادل یک‌هزار و 214 میلیارد تومان بود 24 درصد آن به طرح‌های عمران شهری شهرداری‌ها تخصیص یافت.
\n 
\nمعاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه 85 درصد اعتبارات عمرانی سال قبل تخصیص یافت بیان کرد: اعتبارات عمرانی استان بوشهر سال قبل به یک‌هزار و 214 میلیارد تومان رسید که 85 درصد آن معادل یک‌هزار و 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.
\n 
\nباستی، با بیان اینکه اعتبارات شهرداری‌ها سه برابر اعتبارات تصویب شورای اسلامی شهرها است گفت: نگاه استاندار بوشهر به عمران شهری و افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات شهرداری ویژه است بگونه‌ای که تخصیصی اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر 94 درصد بود.
\n 
\nوی، با بیان اینکه 560 پروژه درشهرهای استان بوشهر در حال اجرا است افزود: مردم استان بوشهر شهرنشین هستند بگونه‌ای که 800 هزار نفر جمعیت استان در شهرها و 300 هزار نفر در روستاها ساکن هستد.
\n 
\nمعاون استاندار بوشهر با بیان اینکه سرانه بودجه شهرداری‌های استان بوشهر کمتر از متوسط کشوری است افزود: متوسط اعتبارات سرانه شهرداری‌ها در کشور 320 هزار تومان است که این رقم دراستان بوشهر 151 هزار تومان ارزیابی شده است.
\n 
\nباستی با بیان اینکه متوسط سرانه اعتباری شهرداری‌های استان بوشهر نسبت به متوسط کشور 47 درصد کمتر است افزود: با وجود اینکه طرح‌های عمران شهری استان بوشهر در اولویت است ولی اعتبارات تخصیصی آنها با متوسط کشوری فاصله زیادی دارد.
\n 
\nوی با اشاره به اینکه  354 دهیاری دراستان بوشهر تاسیس شده گفت: در کشور تاسیس دهیاری‌ها درروستاهای بالای 29 خانوار است که دهیاری‌ها دراستان بوشهر در روستاهای بالای 20 خانوار ایجاد شده است.
\n 
\nمعاون امورعمرانی استاندار بوشهر با اشاره به افزایش اعتبارات پرداخت عوارض آلایندگی خاطرنشان کرد: سال گذشته 74 میلیارد تومان اعتبارات از محل عوارض آلایندگی به دهیاری‌ها و 167 میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شد که نقش مهمی در اجرای طرح‌های عمران شهری و روستایی داشت.
\n 
\nباستی از راه‌اندازی سامانه نظارت بر پروژه‌های فنی مهندسی در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: این سامانه نقش مهم و تاثیرگذاری درافزایش کیفیت طرح‌های عمرانی دارد بگونه‌ای که سال گذشته از یک‌هزار و 200 پروژه در قالب 334 ماموریت نظارت فنی شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر