دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۷۰۶
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت، برگزیده‌های این استان در هفت حوزه اثرگذار برای تحقق قانون جوانی جمعیت انتخاب و به مرحله کشوری این رویداد نیز معرفی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر، رقیه زنگنه‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فعالان رسانه‌ای، سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، نخبگان، خانواده، دستگاه‌های حاکمیتی و مدیران دستگاه‌های فعال در ترویج ازدواج و فرزندآوری می‌توانند اقدامات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در هر بخش سه نفر برگزیده می‌شوند، بیان کرد: افرادی که با اقدامات اثرگذار در پیشبرد این قانون نقش‌آفرین بوده‌اند می‌توانند مدارک خود را تا ۱۰ اردیبهشت ماه از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۷۹۰۵۶۰۳۴ و یا کانال @banivan_bushehr ارسال کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برگزیده‌های بخش رسانه در ۲ بخش کارکنان رسانه و محتوای محیطی و تولیدات خبری در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور ارزیابی می‌شوند که در بخش نخست وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری کارکنان، وجود آیین‌نامه‌های انگیزشی، نصب پیام‌های محیطی و مناسب‌سازی محل مادر و کودک از جمله مولفه‌های داوری است.

وی اضافه کرد: در بخش دوم نیز تولید محتوای خلاق و فاخر، معرفی الگوهای جمعیتی و شتاب و دقت در انعکاس اخبار جمعیتی رسانه‌ها از نظر تعداد، دقت و سرعت در انتشار تولیدات خبری، نوآوری و خلاقیت و تدوین خروجی نشست‌های حوزه جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و فعالان رسانه‌ای می‌توانند آثار خود را ارائه کنند.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: سازمان‌ها وگروه‌های مردمی نیز در ۲ شاخص عملکرد درون و برون سازمانی سنجیده می‌شوند که علاوه بر محتوای محیط داخلی این سازمان، فعالیت‌های آنها در چهار محور آموزش، پژوهش، خدمات و فرهنگ سازی ارزیابی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: متن اساسنامه و میزان بهره‌گیری این سازمان‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد از ظرفیت حمایتی خیران ازدواج و خانواده از دیگر معیارهای انتخاب آنها به عنوان فعالان اثرگذار در جوانی جمعیت است.

وی یادآور شد: تا کنون ۳۰ گروه مردمی و سازمان مردم نهاد فعال در ترویج فرزندآوری، پیشگیری از سقط، ناباروری و ازدواج آسان در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

زنگنه نژاد توضیح داد: شرکت‌ها و موسسات خصوصی شرکت‌کننده در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر در محورهای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در کمک به پیشبرد قانون جوانی جمعیت، آیین‌نامه‌های تشویقی و انگیزشی سازمان برای کارکنان، محتوای محیطی آن و جای دادن ترویج ازدواج و فرزندآوری در تبلیغ محصولات و خدمات ارزیابی می‌شوند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر درباره معیارهای ارزیابی نخبگان این استان برای دریافت جایزه ملی جوانی جمعیت بیان کرد: این افراد باید خودشان زندگی موفقی در زمینه ازدواج، فرزندآوری و ارتباط با خانواده داشته‌ و در زمینه کسب دستاوردهای علمی، تدوین کتاب و مقاله و تدریس و رفع شبهه در جامعه نخبگانی نیز عملکرد شایسته‌ای داشه باشند.

وی با اشاره به تقدیر از ۱۰۰ بانوی جوان دارای چهار فرزند و بیشتر استان بوشهر در سالروز ولادت فاطمه زهرا (س)، گفت: در قالب جایزه ملی جوانی جمعیت نیز خانواده‌های موفق در تعداد، تربیت، رابطه و موفقیت فرزندان می‌توانند وضعیت مقایسه‌ای خود قبل و بعد از فرزندآوری را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی یادآور شد: این رویداد بر اساس ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت برای گزینش و تجلیل از فعالان این حوزه به صورت سالانه برگزار می‌شود که اکنون نخستین دوره آن فراخوان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر