پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۵۴۶
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: روزانه در این استان یکهزار و ۴۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که در سطح بازیافت آنها بسیار محدود است.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحمن مرادزاده روز شنبه در گفت‌‍وگو با ایرنا، اظهار کرد: میزان پسماند تولیدی مرکز استان نیز حدود ۳۰۰ تن است که ظرفیت‌ بالقوه‌ای برای بازیافت و فرآوری به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به میزان پسماند تولیدی استان بوشهر، می‌توان از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه راهکارهای نوین بازیافت مانند تولید انرژی یا کود کمپوست از این زباله‌ها استفاده کرد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این اداره کل علیه مدیریت نادرست پسماندها شکایت کیفری مطرح می‌کند که هم‌اکنون بیشتر شهرهای استان این مشکل را دارند و چندین پرونده در این زمینه در حال رسیدگی است.

مرادزاده ادامه داد: حدود ۳۰ درصد پسماند ها قابل تفکیک است که مردم می‌توانند با تفکیک از مبدا زباله‌های تر و خشک و تحویل به مراکز جمع آوری و غرفه‌های بازیافت که با هماهنگی شهرداری در سطح شهر مستقر هستند در این زمینه مشارکت خوبی داشته باشند.

وی توصیه کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند با استفاده مجدد از وسایلی که قابلیت کاربرد دارند مانند روزنامه باطله و کارتن ها، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای یا قابل بازیافت در هنگام خرید، استفاده از کالاهای با دوام و پرهیز از مصرف ظروف یک‌بار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی نقش شایسته‌ای در حفاظت از زمین و محیط زیست به عنوان میراث‌های ارزشمند داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر