پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر:
کد خبر: ۱۳۹۱۱۹
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ظرفیت گسترده و چشمگیر تشکل‌ها و فعالان اجتماعی به عنوان محل تجمیع تجارب، اندیشه‌ها، راهکارها، نقش‌آفرین و راهگشا در تمام حوزه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش فکرشهر، سید عباس موسوی نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در دنیای امروز لازمه ایجاد جامعه‌ای با نشاط و پویا فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل نظر و تجربیات افراد و همیاری قشرهای گوناگون جامعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی است که این مهم از طریق فعالیت‌های داوطلبانه مردم در شکل تشکل‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر۲۷۵ سازمان مردم نهاد (سمن) فعال در استان بوشهر ثبت شده که از این شمار ۹۷ سمن استانی و ۱۸۰ سمن دیگر شهرستانی هستند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: فلسفه وجودی تاسیس تشکل‌های اجتماعی دستیابی به هدف‌های انسان دوستانه، حل مسائل، افزایش سرمایه و کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی، همبستگی و مشارکت عمومی، گره گشایی و توانمندسازی اجتماعی، ارتباط بین مردم و دولت و اشتراک فعالیت‌های داوطلبانه است.

وی راه‌اندازی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی، راه‌اندازی مرکز درمانی مجهز در گناوه از سوی انجمن خیریه سبوی مهر را بخشی از کارهای عام‌المنفعه‌ در استان بوشهر عنوان کرد که با همت و توان تشکل‌های مردم نهاد در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد سبب می‌شود تا حس مشارکت مردم در مسائل گوناگون جامعه، افزایش پیدا کند.

موسوی‌نژاد با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در تلاش است با همکاری بنیاد نخبگان به منظور کیفی‌سازی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد برنامه مشخصی تدوین کند.

موسوی‌نژاد بررسی، شناسایی خصوصیات فرهنگی و اجتماعی، تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز با استفاده از توان اساتید دانشگاهی برای بررسی مشکلات در بخش‌های مختلف، ساماندهی سواحل و شناگاه‌ها با توجه به وجود برخی آلودگی‌ها و حمایت از تولید کنندگان داخلی پوشاک را از جمله اقدامات مهم دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استان بوشهر عنوان کرد.

وی شناسایی ۳۳ محله کم برخوردار در استان بوشهر در راستای طرح ۲۰۲۰ و تلاش برای ارائه خدمات مختلف به ساکنان آن از جمله پوشش۱۰۰ درصدی خانواده‌هایی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارد را از جمله دیگر کارکردهای دفتر امور اجتماعی معرفی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر