يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۹۶۸
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: کارگاه آموزشی آشنایی با تازه‌ترین تغییرات کنکور ویژه مشاوران، کارشناسان مشاور و مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر کارگاه آموزشی آشنایی با تازه‌ترین تغییرات کنکور برای مشاوران، کارشناسان مشاور و مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور و مدیران مدارس متوسطه دوم که مشاور ندارند را در کانون امام خمینی (ره) بوشهر برگزار کرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر هنگام برگزاری این کارگاه به خبرنگار صداوسیما گفت: این کارگاه با حضور ۳۰۰ تن از مشاوران کنکور و مدیران مدارس متوسطه دوم که بدون مشاور هستند برگزار شده و هدف آن آشنایی همکاران بخش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با تازه‌ترین تغییرات کنکور درباره دومرحله‌ای شدن آن و نقش و تأثیر مستقیم معدل است که استادان باتجربه‌ای در این کارگاه آموزش می‌دهند.
 
محمود حق‌دوست افزود: این مشاوران پس از آن‌که دانش‌آموزان پایه دوازدهم و دانش‌آموزان پشت کنکوری که مرحله دوم کنکور سراسری خود را دادند، برای انتخاب رشته به آنان مشاوره می‌دهند.
 
او با اشاره به این که جایگاه استان بوشهر در کنکور بالا رفته، اضافه کرد: اکنون استان بوشهر در کنکور جایگاه سیزدهم کشور را دارد و شرکت‌کنندگان هم‌استانی که در کنکور سراسری دو مرحله‌ای امسال شرکت می‌کنند نیز نزدیک به ۲۰ هزار دانش‌آموز هستند.
 
حق‌دوست هم‌چنین درباره نیاز به مشاور در استان گفت: در کنکور امسال سهمیه خوبی در رشته مشاور و مربی پرورشی داریم که ۳۰ مشاور و ۳۰ مربی پرورشی در دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: تغییراتی در جذب دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده و ا ز این پس ۴۰ درصد آزمون علمی و ۶۰ درصد مصاحبه در جذب دانشجوی فرهنگیان تأثیر دارد که البته اگر دانشجویی حدنصاب نمره علمی را کسب کند، دعوت به مصاحبه می‌شود.
 
به‌گفته حق‌دوست در ماده ۲۸ نیز ۲۸۵ مربی پرورشی از طریق سازمان سنجش برای استان بوشهر جذب خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر