شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:در نظام اسلامی و دولت برآمده از اراده مردم، مدیران کارگزار و مردم نیز کارفرمایان امور هستند و برهمین اساس مدیران اراده آنان را در تصمیم گیری ها و...
کد خبر: ۱۴۱۲۲
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:در نظام اسلامی و دولت برآمده از اراده مردم، مدیران کارگزار و مردم نیز کارفرمایان امور هستند و برهمین اساس مدیران اراده آنان را در تصمیم گیریها و اقدامات باید ملاک اصلی عمل خود قرار دهند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در هفدمین جشنواره شهید رجایی استان بوشهر افزود: خادم مردم بودن دولت عین دموکراسی و بهترین تعبیر برای یک چارچوب مردم سالارانه در روابط مردم و دولت است که می تواند همه روابط دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. 

\n\n

استاندار بوشهر اظهارداشت: وقتی می پذیریم مردم کارفرمایان ما هستند باید کارگزار طبق خواست و اراده مردم کار کند. 

\n\n

وی تصریح کرد: برهمین اساس اراده مردم در تصمیم گیری ها و اقدامات باید ملاک اصلی عمل قرار گیرد و مسوولان برای مردم و با نظارت مردم کارها را هدایت کنند. 

\n\n

استاندار بوشهر با تاکید بر تعریف سازو کارهای مناسب برای بهره گیری از نظارت مردم افزود: رییس جمهوری بارها اعلام کردند تلاش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای بنا به ماموریتی است که ملت شریف ایران در 24 خرداد به من محول کردند یعنی خواست و اراده مردم مبنای شروع و چگونگی انجام این مذاکرات است البته راهنمایی رهبرمعظم انقلاب در این خصوص راهگشا بوده است. 

\n\n

وی با تاکید براینکه اراده مردم پشتیبان مسوولان است گفت: در سطح استان نیز برای استفاده از نظرات مردم نشست های هم اندیشی برای اقشار مختلف برگزار شده است که دیدگاهها و نظرات کارشناسی توسط اقشار مردم دریافت شده است. 

\n\n

استاندار بوشهر با بیان این که اگر خواست و اراده مردم را در کارها لحاظ کنیم نه تنها ضرر نمی کنیم بلکه سود هم می کنیم گفت: مدیران دستگاه های اجرایی این استان باید از دیدگاه های ، صنوف ، سمن ها، نهادها و مراجعی که می توانند مستقل از آنها در مقابل شان حرف بزنند و نقد کنند بیشتر استفاده کنند. 

\n\n

وی افزود: بهتر است کارها و برنامه ها براساس اولویت بندی که با نظر مردم به عنوان ذینفعان واقعی شناسایی شود طراحی و اجرا شوند. 

\n\n

سالاری با بیان اینکه من نمی گویم هرچه مردم می گویند می شود اجرا کرد اظهار کرد: بدون تردید می گویم بخش عمده ای از نظرات مردم را می توان با عبور از کانال های کارشناسانه اجرا کرد. 

\n\n

وی با تاکید بر اصل نظارت مردم گفت: مردم حق نظارت بر کار مسوولان دارند و در همین راستا امکانات نظارتی متعددی وجود دارد که در ساختار دولت و حاکمیت نیستند. 

\n\n

استاندار بوشهر یادآور شد: برنامه ریزی و تدبیر به دور از نظر خدمت گیرندگان فاصله بین مسوولان و مردم و اختلاف سلیقه را بیشتر می کند این درحالی است که اگر برای مردم و با نظارت مردم کارها تعریف شود با کمترین اختلاف سلیقه کارها دنبال می شود. 

\n\n

وی رسانه های مستقل و حرفه ای را از ابزارهای نظارتی مردم دانست و گفت: در جاهایی که به همکاران کم لطفی و رنجیده خاطر هم می شوند باید سعه صدر و تحمل پیشه کنند هر چند این امر در مقطعی ممکن است سخت باشد ولی اثرات خوبی را به دنبال خواهد داشت. 

\n\n

سالاری افزود: اگر در این شرایط تقابل و محدودیت ایجاد کنیم در بلند مدت حتی اگر به ناحق هم باشد این محدودیت به کارکرد ما لطمه وارد می کند. 

\n\n

استاندار بوشهر افزود: به طور کلی مسوولان اصحاب رسانه را بپذیرند چون رسانه ها از طرف مردم حق نظارت بر دستگاه های اجرایی را دارند. 

\n\n

وی نقد سازنده را کارساز دانست و تاکید کرد: البته رسانه ها نیز باید وظیفه خود را بدانند و در چارچوب حرفه ای از توهین، تخریب و تضعیف بی جهت دوری کنند . 

\n\n

استاندار بوشهر حضور در بین مردم، انجمن های مردم نهاد و کسب دیدگاههای ائمه جمعه را از دیگر ابزارهای نظارتی مردم معرفی کرد. 

\n\n

سالاری در خصوص استفاده از فناوریهای روز گفت: مدیران با استفاده از فناوری های روز می توانند از حرف ها و بحث هایی که در شبکه های مجازی رد و بدل می شود با خبر شوند هرچند نمی گویم حتما در همان فضا پاسخ دهید ولی کسب اطلاع کردن برای پاسخگو بودن در این عرصه وجود دارد. 

\n\n

استاندار بوشهر بر ایجاد رابطه دو سویه با نگاه تقویت، نقد منصفانه و دید حرفه ای و نه تضعیف و ارایه جوابهای صادقانه، کارشناسانه و همراه با استدلال دقیق و بیان نارساییها در صدا و سیما توسط مدیران تاکید کرد. 

\n\n

وی بیان کرد: هرچند در دو سال اخیر روند رشد اعتبارات و اجرای طرح های زیرساختی مطلوب بوده است اما اگر دهها برابر این میزان پروژه اجرا و اعتبار گرفته شود ولی مردم در آنها دخالت، نظارت، اطلاع و رضایت نداشته باشند همانند این است که هیچ کاری صورت نگرفته است. 

\n\n

وی گفت: باید از همه راهها برای پاسخگو بودن به مردم استفاده کرد ضمن اینکه حرمت آنان را نیز رعایت کرد. 

\n\n

سالاری گفت: اصل ماموریت ما خدمت به مردم است پس نباید مردم را بی دلیل معطل کرد و آنان را مورد بی مهری خود قرار دهیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر