پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۲۹۳
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با توجه به این که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه در تولید گیاهان و محصولات درمانی پزشکی و دریایی است پیشنهاد می‌شود درمانگاه دریایی در استان بوشهر راه اندازی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به مناسبت سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل(ره) و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: نقش جهاد سازندگی و اکنون جهاد کشاورزی در عرصه‌های عمران و آبادانی نقاط محروم و روستاها، تولید محصولات راهبردی و استراتژیک در بخش‌های مختلف کشاورزی، دریایی، صنایع فرآوری، کنترل بازار و خودکفایی اقتصادی ماندگار است.

وی افزود: در کنار نقش اثر اثرگذار سازمان جهادکشاورزی در عرصه امنیت غذایی، شاهد تاثیر کارکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف دیگری نیز هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: اگر چه طی یک دهه گذشته استان بوشهر دارای سند توسعه بخش کشاورزی بوده اما نیاز است که سند ۵۰ ساله ای در این بخش و بر مبنای سند اقتصاد دانش‌بنیان استان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و بروزرسانی شود.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: اجرای طرح‌های اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این استان نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد که نیاز است ظرفیت‌های این بخش شناسایی و تدوین شود.

وی ادامه داد: تولید گیاهان و محصولات دارویی از دیگر ویژگی طرح‌های اقتصاد دریاپایه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر یادآور شد: با توجه به این که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه در تولید گیاهان و محصولات درمانی پزشکی و دریایی است پیشنهاد می‌شود درمانگاه دریایی در استان بوشهر راه اندازی شود.

صفایی بوشهری عنوان کرد: اصلاح الگوی کشت، استفاده از طرح‌های نوین آبرسانی در طرح‌های کشاورزی، توسعه صنایع پایین دستی و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات ضروری است.

وی گفت: تولید محصولات کشاورزی در استان بیشتر بر روی گندم، خرما و صیفی‌جات متمرکز شده که باید در تولید محصولات از جمله دانه روغنی و محصولات استراتژیک دیگر تحول ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در ایجاد و راه‌اندازی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر ضعیف عمل کرده که لازم است با جذب سرمایه‌گذار زمینه توسعه صنایع پایین دستی و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات فراهم شود.

صفایی‌بوشهری بیان کرد: با وجود نزدیک‌شدن به برداشت خرما طی دو ماه آینده، بخشی از خرما تولیدی استان بوشهر از سال گذشته در انبارهای استان وجود دارد که نشان می‌دهد قدرت بازاریابی این حوزه ضعیف است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر