پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۳۴۶
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۴۰۰، ۱۰۵ هزار مترمکعب آبشیرین کن‌ در استان اجرایی شد این درحالی است که تنها طی ۲ سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مترمکعب به این ظرفیت اضافه شده و افزون براین به زودی ۱۲۵ هزار مترمکعب آبشیرین کن نیز به این مجموعه افزوده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در جشن ایمان و امید به مناسبت ۲۸ خرداد سالروز پیروزی دولت مردمی ایران قوی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کارخانه جی لیان جی بوشهر اظهار کرد: در حوزه تاسیس سدها که نقش مهمی در تامین آب پایدار در حوزه شرب و کشاورزی دارند طی دو سال گذشته ۲ سد باغان و خائیز افتتاح شد و تلاش می‌شود تا پایان سالجاری آبگیری سد دالکی و و دشت پلنگ که روی هم ۶۰۰ میلیون مترمکعب است انجام شود.

وی افزود: امروز ۲ سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت استان بوشهر ۲ میزبان رئیس قوه مجریه و قوه مقنننه و قضائیه و سایر وزیران و مدیران عالی کشور بوده است.

سخاوت دولت مردمی ایران قوی در استان بوشهر

به گفته محمدی‌زاده عملکرد مجموعه مدیریتی استان بوشهر در دریافت منابع و پرداخت به پروژه‌ها قابل قبول بوده و وجود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در استان با وجود اینکه سه ماه از سال می‌گذرد و بودجه جدید ۱۴۰۲ نیز در مرحله ابلاغ قرار دارد دلیلی بر این مدعا است.

استاندار بوشهر در خصوص راه‌های استان نیز گفت: بهره‌برداری از قطعه بزباز – بندو از جمله قطعه‌های باقی مانده کریدور شرق به غرب پس از چندین سال وقفه و بهره برداری از قطعه باقیمانده راه بنک - دوراهک از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش راهسازی در استان بوشهر است.

محمدی زاده با اشاره به اجرای قطعه اهرم – برازجان و کمربندی گناوه و ورودی دیلم تا آخر سال گفت: راه دالکی – کنار تخته که سالانه ۳۰ نفر در این مسیر جان خود را از دست می‌دادند با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار با انتخاب پیمانکار و فعال شدن کارگاه وارد مرحله اجرایی شده است.

وی در خصوص راه آهن بوشهر – شیراز گفت: مسائل این پروژه مهم و از مطالبه‌های به حق مردم حل و منابع آن با مصوبه رهبر معظم انقلاب تامین شده و در حال طی مراحل اجرایی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پیمانکاران جدید قطعه‌های باقی مانده راه آهن بوشهر – شیراز انتخاب شده، اضافه کرد: این پروژه ریلی ۱۱ قطعه است که تا پیش از این تنها چهار قطعه آن پیمانکار داشته در زمان حاضر پیمانکاران جدیدی انتخاب شده و تا نیمه دوم سال شاهد یک اتفاق و جهش کاری در بخش راه آهن در استان بوشهر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اجرای مصوبه های سفر دولت به استان بوشهر در حوزه‌های مختلف؛ دولت نیز با سخاوت تمام از پروژه‌ها پشتیبانی می‌کند.

استاندار بوشهر یادآور شد: کارگران، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کارخانه‌داران سربازان ما در جنگ اقتصادی دشمن به شمار می‌روند.

محمدی‌زاده گفت: همین طور که ایران اسلامی بدون اینکه یک وجب از خاک خود را از دست دهد در جنگ نظامی با قدرت مردم به پیروزی رسید امروز در جنگ اقتصادی با حضور مردم و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به طور یقین پیروزی از آن ما است.

وی افزود: این کارخانه‌ها امروز به مانند تیپ‌ها، گردان‌ها و گروهان‌های زمان جنگ هستند که برای قرار گرفتن در مقابل دشمن قبل از حمله آنها را تشویق به عملیات می‌کردیم امروز نیز آمده‌ایم در در این محل تا بگوئیم این کارخانه‌ها و کارگران همان تیپ‌ها، گردان‌ها، گروهان‌ها و رزمندگان دفاع مقدس هستند اما در هیبت دیگری امروز به این نظام و مردم خدمت می‌کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به نگاه مثبت دولت سیزدهم به سرمایه‌گذاران اضافه کرد: سال‌های گذشته زمینه برای فعالیت سرمایه‌گذار فراهم نبود و آنها را فراری می‌داد این درحالی است که امروز نگاه دولت به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بعنوان رزمندگان جنگ اقتصادی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: مراجعه سرمایه‌گذاران و به حرکت درآمدن چرخه تولید و اقتصاد در استان بیانگر فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری و کار تولیدی در استان بوشهر است.

محمدی‌زاده با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در استان بوشهر گفت: امروز عامل موفقیت ما در جنگ اقتصادی کارخانه‌های فعال و کارگرانی هستند که با حمایت دولت و همت پیمان‌کاران در حال کار و فعالیت هستند.

به گفته استاندار بوشهر دشمن در این مدت همواره در مقابل نظام و انقلاب شکست خورده و شکست‌های جدید آن آشکار است؛ مذاکرات و تعامل و کاهش خصومت امروز دشمن نشات گرفته از اقتدار ایران اسلامی است که با پایمردی دولت سیزدهم محقق شده است.

وی بیان کرد: هرچند صدای شکستن استخوان‌های ملت ایران به خصوص قشرهای ضعیف جامعه در مقابل فشار اقتصادی دشمن شنیده می‌شود اما به طور یقین با صبرو پایمردی مردم این جنگ نابرابر اقتصادی مانند هشت سال دفاع مقدس پشت سر گذاشته می‌شود و پیروز میدان ملت ایران است.

شکست جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی

استاندار بوشهر با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمن بعد از ناکامی در اغتشاش‌های اخیر و دست رد همه جریان‌های سیاسی و ملت ایران به توطئه‌های آنها امروز با ترفندهای مختلف در تلاش برای کاهش حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات است.

وی یادآور شد: مشارکت بالای مردم از معیارهای دفاع از نظام جمهوری اسلامی است که مردم با حضور خود در عرصه انتخابات باردیگر دشمن را زمین‌گیر می‌کنند.

محمدی‌زاده یادآور شد: نوع و مدل حکومتی ایران و نقشی که مردم در شکل گیری حکومت دارند در تمام حکومت‌های دنیا بی‌بدیل است و نظام جمهوری اسلامی بعنوان نظامی مردمی و نقش و رای مردم در ابعاد مختلف حکومت روشن و مشخص و در دنیا بی‌نظیر است.

به گفته محمدی‌زاده مردم در خرداد ۱۴۰۰ تصمیم گرفتند دولتی مردمی و انقلابی روی کار آید واین امر با انتخاب آیت الله رئیسی محقق شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر