پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۰۵
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: در دولت سیزدهم برای ۱۶ هزار و ۲۱۰ هکتار معادل ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه از اراضی کشارزی سند ششدانگ تک برگ در این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

به گزارش فکرشهر، عباس تخم‌افشان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از زمان روی کارآمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی در حوزه جهادکشاورزی این شهرستان خدمات ارزنده و بی‌سابقه‌ای به مردم ارائه شده که حتی برخی از آنها بلاتکلیف و رها شده بود و نقش احیا کننده داشته است.

وی یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم را در حوزه رفع تداخلات اراضی ملی و مردم عنوان کرد و گفت: موضوع رفع تداخلات حدود ۱۲ سال تنها در حد اعتبارات تملک قرار می‌گرفتند و بدون هیچ نتیجه‌ای رها می‌شد که خوشبختانه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با همکاری ادارات ثبت اسنادو املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اقتصادی و دارایی، در ۱۳ روستای شهرستان اجرایی شده و مابقی روستاهای شهرستان نیز در مرحله مشاور قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه ، صدور مجوز سریع به سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی را از دیگر نکات حائز اهمیت و مورد توجه در دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: برای نمونه مجوز کارخانه مرغ مادر در دولت سیزدهم پس از ۶ روز از ادارات ۱۳ گانه تائیدیه گرفت و صادر شد در صورتی که در دولت‌های گذشته کوتاه‌ترین زمان اخذ چنین مجوزاتی ۶ ماه طول می‌کشید.

وی گفت: این پروژه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.

تخم‌افشان ادامه داد: در ۲ سال اخیر، ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف جهاد کشاورزیپرداخت شده است.

وی افزود: با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت سیل به خسارت دیدگان مربوط به مرداد ماه ۱۴۰۱ ابلاغ شده و در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه بیان کرد: ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات خشکسالی سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت شده است.

تخم‌افشان تصریح کرد: در اقدامی بی‌سابقه در سال جاری، تسهیلات مربوط به خشکسالی سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده که نشان از حمایت تمام و کمال دولت سیزدهم از کشاورزان دارد.

وی در خصوص لایروبی رودخانه حله، گفت: با وجود اینکه مطالعات لایروبی رودخانه حله در سال ۱۳۹۱ توسط جهاد کشاورزی انجام گرفته بود اما هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نگرفت که در دولت سیزدهم با همکاری بسیج سازندگی استان بوشهر و پیگیری فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) شهرستان گناوه، لایروبی آغاز و امید را در دل کشاورزان این منطقه زنده کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر