پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۸۲۲
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: از همه ظرفیت‌ها در راستای تغییر روند کاهشی رشد جمعیت در دیلم باید استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، هادی جوانبخت ظهر شنبه در نشست با مدیر فرهنگی شهرداری دیلم بیان کرد: جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در جوامع بشری است که تحولاتی در ابعاد مختلف برای یک جامعه در پی دارد.

وی افزود: متأسفانه شهرستان دیلم نیز مانند اکثر نقاط کشور روند کاهشی رشد جمعیت را در پیش گرفته است که این عامل با نگاه بلندمدت می‌تواند آسیب جدی به آینده در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و… به وجود بیاورد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم عنوان کرد: هر چند اقتصاد و درآمد خانواده از شروط لازم جهت فرزند آوری بوده، اما یقیناً شرط کافی نیست و حتی دیده می‌شود که گاهی خانواده‌های مرفه جامعه نیز تابع نگاه فرزند آوری کم یا تک‌فرزندی شده‌اند.

جوانبخت با اشاره به اینکه کار فرهنگی در افزایش جمعیت و فرزند آوری نقش مهمی را ایفا می‌کند اضافه کرد: از عواقب جدی پیری جمعیت، کاهش نیروی جوان، افزایش هزینه‌های دولت و مردم در بحث بهداشت و درمان است.

وی اظهار داشت: همه نهادها با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، در راستای تغییر روند کاهشی رشد جمعیت در دیلم به مسیر افزایشی رشد جمعیت تلاش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر