چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۸۲۹
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر لزوم تکریم و همراهی با خانواده‌های اهداکننده عضو پیوندی گفت: اهدای عضو در استان بوشهر فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد یزدان پناه ظهر شنبه در نشست با تیم فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: شناسایی و نگهداری هرچه بهتر بیماران مرگ مغزی شده ضروری است.

وی بیان کرد: چشم امید بیماران نیازمند پیوند اعضا به ایثار خانواده‌های اهداکننده عضو و همچنین عملکرد تیم پیوند در بیمارستان‌ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از تیم فراهم آوری اعضا پیوندی افزود: کمیته تکریم از خانواده‌های اهداکننده عضو حتماً باید شکل بگیرد و از زمان اهدا عضو تا تحویل بیمار اهداکننده باید این کمیته همراه با خانواده اهداکننده عضو باشد.

وی تاکید کرد: در این امر حمایت و همراهی رؤسای بیمارستان‌ها از تسهیل گران (هماهنگ‌کنندگان) و توجه هرچه بیشتر به مقوله مرگ مغزی ضروری است.

نقش مهم فرهنگ در اهدای عضو

مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه نیز در این نشست آمار و عملکرد به همراه مشکلات هر بیمارستان در حوزه اهدای عضو ارائه کرد و گفت: فرایند اهدای عضو امری پیچیده است که عوامل بسیاری در رضایت خانواده‌های مرگ مغزی شده دارد.

علیرضا باقری اضافه کرد: همچنین بعد مهم اهدای عضو متشکل از ساختار، علم و فرهنگ است که مقوله فرهنگ وزن بسیار بالایی در اهدای عضو دارد.

در ادامه هماهنگ‌کننده‌ها هر بیمارستان در مورد مشکلات در حوزه خود پرداختند و از تیم فراهم آوری اعضای پیوندی با لوح تقدیر ریاست دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر