جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۸۷۸
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۱۰ واحد صنعتی استان بوشهر در مرحله تصویب مرحله اول تسهیلات کاهش منابع آلایندگی صندوق ملی محیط زیست قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از ایجاد صندوق ملی محیط زیست، کمک به کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، حفاظت از منابع طبیعی و احیا و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی است.

وی افزود: با عنایت به اینکه بسیاری از صنایع مشمول آلایندگی به دلیل شرایط وضعیت تولیدی و اقتصادی قادر به رفع آلایندگی و یا کاهش آن نبوده به همین منظور به دستور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور مقرر شد که واحدهای مشمول پس از ارزیابی در کمیته فنی ادارات کل و تصویب پروژه‌ها در قالب کاهش منابع آلایندگی (آب، خاک، هوا، پسماند و پساب) تسهیلاتی از طریق صندوق ملی محیط زیست به آنها اختصاص داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این اداره کل اقدام به ارسال ۵۰ پروپوزال پیشنهادی به سازمان حفاظت محیط زیست کرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده در مرحله اول ۱۰ واحد صنعتی در بخش‌های تولید سیمان، عمل و آوری و بسته بندی آبزیان، کارخانه آسفالت و کارخانه تولید آهک هیدراته جهت اخذ تسهیلات به بانک ملی مرکزی معرفی، که از این میان تنها یک واحد موفق به دریافت وام تسهیلات از صندوق گردید.

مرادزاده اضافه کرد: تسهیلات به طرح‌های محیط زیستی در راستای اولویت‌های احداث، تکمیل، بازسازی و بهینه‌سازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی، خدماتی، تجاری و مسکونی، احداث، تکمیل، بازسازی و بهینه‌سازی سیستم‌های کنترل آلودگی هوای صنعتی، حمل و نقل، احداث و تکمیل واحدهای بازیافت و تولید کمپوست و مدیریت پسماندهای صنعتی، شهری، احداث واحدهای تصفیه و پاکسازی خاک‌های آلوده، احداث و تکمیل طرح‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، تحقیق و اختراع در زمینه تجهیزات کاهش آلودگی یا تولید انبوه تجهیزات کنترل و کاهش آلودگی (نرم افزاری و سخت افزاری)، حفظ و احیای گونه‌های حیات‌و حش یا احیا و بازسازی زیستگاه‌های طبیعی، طرح‌های گردشگری و توانمندسازی و فرهنگ‌سازی جوامع محلی برای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از تخریب داده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر