پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
به گزارش فکرشهر، سال گذشته، این مراسم در 12 شهریورماه برگزار شد؛ برنامه ای که در قالب یک همایش یواشکی هم در برازجان و برای پاسداشت سرداران و تاثیرگذارن این قیام در دشتستان برگزار شد که به دلایل...
کد خبر: ۱۴۳۱۷
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: 12 شهریورماه هر سال به مناسبت روز مبارزه با استعمار گرامی داشته می شود و به همین مناسبت هر ساله در زادگاه رییسعلی دلواری و یا در مرکز استان، برنامه ای  با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود؛ مراسمی که پیرامون شخص رییسعلی دلواری و نفس قیام اداره می شود و اغلب نام و نشانی از دیگر تاثیرگذاران و سرداران قیام در دشتستان و دیگر شهرستان ها داده نمی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سال گذشته، این مراسم در 12 شهریورماه برگزار شد؛ برنامه ای که در قالب یک همایش یواشکی هم در برازجان و برای پاسداشت سرداران و تاثیرگذارن این قیام در دشتستان برگزار شد که به دلایل مختلفی از جمله ترس از جلوگیری برای برگزاری ـ به گفته ی مسئولین مراسم ـ حالتی مخفیانه و خصوصی یافته بود.

\n\n

این برنامه روز گذشته نیز ـ 11 شهریورماه ـ در دلوار و با حضور وزیر کشور و با عنوان « یکصدمین سالگرد شهادت رییسعلی دلواری» برگزار شد و طبق معمول نامی از دلیران دشتستانی به میان نیامد!

\n\n

طبق معمول، نحوه ی اجرای این آیین در برنامه های تلویزیونی از جمله « شونشینی » نیز ادامه یافت ـ برنامه ای که در این دوره همه ی عواملش از جمله تهیه کننده و کارگردان و تصویربردار و ... ، دشتستانی می باشند ـ تا جایی که کلیپی به نمایش درآمد که شروه خوان در آن واژه «تنگستان» را جایگزین واژه ی « دشتستان » در شعر معروف « خبر اومد که دشتستون بهاره ... » کرده بود و همچنین، میهمان برنامه اشعاری در وصف رییسعلی دلواری ـ بدون در نظر گرفتن دیگر دوستان و همراهانش ـ را قرائت کرد که با بداهه خوانی دشتستانی و غضضنفری یکی از مجریان برنامه، « نجفقلی محمودی » برای پاسداشت سرداران دشتستانی نبردهای ضد استعماری مواجه شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این اقدامات در مجموع، واکنش شهروندان و فعالان مدنی دشتستان را در پی داشت تا جایی که تا ساعت ها در فضای مجازی پرامون این امر مباحثه صورت گرفت و برخی فعالان مدنی نیز برای پاسداشت 12 شهریورماه، بنری با عکس و نام شهید میرزا محمدخان برازجانی و آیت الله شیخ محمدحسین برازجانی تهیه و در فضای مجازی منتشر کردند.

\n\n

اقدامی که نوعی اعتراض سکوت و آرام به روند برگزاری این همایش های ضد استعماری  و برخی برنامه های تلویزیونی با عواملی دشتستانی!! در استان بوشهر می باشد.

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر