پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۱۷۹
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: از دست‌اندرکاران راهیان نور، مراسم ارتحال امام راحل و برگزیدگان جشنواره ره آورد سرزمین نور در استان بوشهر در همایش تجلی اخلاص در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مسئول اردوی راهیان نور و گردشگری بسیج سپاه پاسداراندر این آیین جایگاه استان بوشهر در حوزه راهیان نور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این استان در عرصه راهیان نور از استان‌های پیشتاز معرفی شده است.
 
سردار مجید سوری افزود: به جای اردو‌های خیالی که در کشور‌های با هیچ سابقه تاریخی برای جوانان و نوجوانان در دنیا ساخته می‌شود، باید اسطوره‌های دفاع مقدس ایران اسلامی به عنوان الگو‌های واقعی و پرافتخار به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.
 
وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، دفاع مقدس را معدن تمام نشدنی و گنج عظیم دانست و افزود: راهیان نور و عملیات عظیم فرهنگی این ظرفیت دارد که از بستر دفاع مقدس نهایت استفاده کنیم.
 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج سپاه پاسداران اضافه کرد: با ایجاد کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی سعی شده از این ظرفیت مهم، حداقل برخورداری از دفاع مقدس شود.
 
استاندار بوشهر نیز دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ تاسوعا و عاشورا حسینی و تحت تأثیر آن دانست و گفت: دفاع از اسلام سبب گشایش کار‌ها و پیروزی و موفقیت در جنگ تحمیلی ۸ ساله شد.
 
احمد محمدی‌زاده افزود: در جنگ تحمیلی، دشمن برای سرنگونی انقلاب اسلامی به سرزمین ایران اسلامی تجاوز کرد و تمام ملت ایران به فرمان امام راحل در دفاع مقدس مشارکت و ایفای نقش کردند.
 
وی اظهار کرد: در عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران جگرگوشه‌های خود را راهی جبهه کردند و خانواده‌ها از جبهه و جنگ پشتیبانی و حمایت کردند.
 
استاندار بوشهر کاروان راهیان نور یکی از ظرفیت‌های مهم در انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: آشنایی نسل جوان و نوجوان از عملیات رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس، اقتدار ایران در برابر توطئه دشمن در جنگ ترکیبی افزایش می‌دهد.
 
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: حقایق انقلاب اسلامی همانند عاشورا و تاسوعای حسینی جاری و ساری است.
 
سردار علی رزمجو عنوان کرد: همگان وظیفه دارند در فضای حقیقی و مجازی ارزش‌های عاشورا و ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بازگو کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز راهیان نور را مصداق عملی جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: جهاد تبیین یعنی اینکه نباید اجازه داد جای جلاد و شهید عوض شود.
 
علی موحدی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت در کاروان راهیان نور تبیین شده و آشنایی جوانان و نوجوانان با رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس ضروری است.
 
سال گذشته ۲۴ هزار ۴۸۸ نفر از استان بوشهر در قالب کاروان راهیان نور راهی سرزمین‌های دفاع مقدس شدند که ۷ هزار نفر آنان دانش‌آموز بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر