پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۲۹۰
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: باید با برگزاری برنامه‌های مختلف حجت الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: شهادت امام حسین علیه السلام و اصحاب وفادار آن حضرت در جنگی نابرابر برای ما در جنگ ترکیبی امروز درس مهم ولایتمداری و تبعیت از ولی الهی را یادآوری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در سال ۶۱ هجری عده‌ای با دعوت از امام معصوم و مطالبه تشکیل حکومت اسلامی و تعهدی که به امام حسین علیه السلام داده بودند این عهد را شکستند بخاطر اینکه عده‌ای جان خود را بر جان امام ترجیح دادند و یا مورد تطمیع قرار گرفتند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در گام اول انقلاب با تبعیت از ولایت فقیه انقلاب را از بحران‌های متعددی عبور دادند تصور نشود که دشمن در گام دوم انقلاب اسلامی دست از دشمنی بر خواهد داشت.

وی افزود: دشمن در گام اول انقلاب تصور کرده بود با جنگ سخت می‌تواند انقلاب اسلامی را شکست دهد، برای گام دوم از جنگ ترکیبی و شناختی برای به زانو درآوردن جوان ایرانی و مسلمان نقشه طراحی می‌کند و امروزه دشمن با رواج مسئله مشروبات و شهوات و کشاندن دختران غافل به صورت زننده در خیابان و در منظر مردم، می‌خواهد دروازه تغییر فرهنگ اسلامی را باز کند.

پهلوزاده یاد آور شد: جبهه مقابل امام حسین علیه السلام در کربلا عده اندکی از روی عناد و دشمنی و برای رسیدن به مُلک و گندم ری حاضر شدند اما عمده کسانی که در جبهه باطل حضور داشتند به خاطر نداشتن معرفت و بصیرت سیاسی، مسیر حق و باطل را تشخیص ندادند و در جنگ ترکیبی آن روز شکست خوردند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: امروز هم دشمن می‌خواهد نوجوان ایرانی را با مشغول کردن به فضای مجازی، نوجوان‌ها را به تقابل با نظام اسلامی بکشاند اما به حول و قوه الهی نوجوان‌ها با حضور در روضه‌های حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شنیدن فلسفه قیام امام حسین و اصحاب امام به بصیرت و معرفت سیاسی خواهند رسید و نقشه دشمن به نتیجه نخواهد رسید.

وی بیان کرد: عده‌ای هنوز هستند که سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند اینها بدانند در دنیای سیاست مثل اوکراین که کشور مسلمان نیست، مخالف آرمان‌ها و ارزشهای آمریکایی هم نیست، نوکر حلقه به گوش آمریکا هم که هست اما چرا ۱۵ سال است اوکراین را بلا تکلیف و در اتاق انتظار برای ورود به ناتو معطل کرده اند.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: اگر در مکتب امام حسین علیه السلام تعامل با یزید زمان وجود ندارد و به دستور الهی راه تقابل را انتخاب می‌کند؛ امروز هم همان یزیدها هستند و ما را بین شهادت و قبول ذلتِ تعامل و امضای برجام‌ها تحت فشار قرار می‌دهند؛

امام جمعه اهرم ادامه داد: مردم ایران اسلامی در مکتب امام حسین علیه السلام درس مقاومت را فرا گرفته اند و با شعار «هیهات منا الذله» مقاومت را ادامه خواهند داد. اگر در جنگ صفین عمرو بن عاص گفت قران‌ها را بر سر نیزه‌ها کنند تا باعث گسست بین جبهه حق شود، امروز هم با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن و سوزاندن آن می‌خواهند توجه مردم دنیا را از بحران پیش آمده و بی ثباتی سیاسی در رژیم صهیونیستی منصرف کنند.

پهلوزاده اظهار داشت: این اقدام غیر انسانی یک خود فروخته و وابسته به دستگاه‌های رژیم صهیونیستی در آتش زدن قرآن کریم را محکوم می‌کنیم با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را اعلام می‌کنیم.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه سوم محرم سالروز شهادت حجت الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری است تاکید کرد: شهید عاشوری با زندگی بسیار ساده و زاهدانه تمام عمرش را وقف مبارزه با طاغوت کرد.

وی افزود: زمانی که حرفی از انقلاب اسلامی نبود شهید عاشوری با بینش و بصیرت بسیار نافذ از سال‌های ۴۱ در قم و با همکاری علمای مطرح قم جلساتی برگزار می‌کردند در راستای بصیرت بخشی و افشای ظلم طاغوت و ایجاد زمینه برای انقلاب اسلامی.

پهلوزاده ادامه داد: شهید عاشوری از سال ۴۲ به بوشهر می‌آید و با ایجاد حوزه علمیه بوشهر و تربیت شاگردان و سخنرانی و تبلیغ علیه حکومت شاهنشاهی به حدی رسید که طاغوت دیگر تحمل مجاهدت این روحانی انقلابی را نداشت و در سوم محرم سال ۵۷ موقع وضو گرفتن با شش گلوله به شهادت می‌رسانند.

وی ادامه داد: شهید عاشوری الگویی گرانبها و پر افتخار برای مجاهدت‌های روحانیت شیعه است. حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در پیامی به خانواده این شهید می‌فرماید: «من از واقعه تأسف آور و مصیبت وارده بر شماها که خودم هم شریک هستم متأثر هستم و به شما تسلیت می دهم». انشا الله طلاب جوان با الگو گیری از این شهید عزیز در میدان مجاهدت جنگ ترکیبی بر سختی‌ها و کاستی‌ها غلبه کنند که مسیر شهادت برای همیشه تاریخ باز است.

پهلوزاده بیان کرد: پنجشنبه سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی در سال ۵۸ است. رسول خدا در فضیلت نماز جمعه می‌فرماید آیا می‌خواهید اهل بهشت را برای شما معرفی کنم؟ کسی که گرمای شدید و سرمای شدید او را از نماز جمعه باز ندارد.

وی گفت: پیغمبر می‌فرماید نماز جمعه حج فقرا و مستمندان است. باز می‌فرماید برای شما در هر جمعه حج و عمره‌ای قرار داده شده است؛ حج آن، شتافتن به نماز جمعه است و عمره آن هم، در انتظار نماز عصر بودن است. نماز جمعه مجمع همه مردم برای پیش برد انقلاب اسلامی و تعالی آن است. به همین خاطر همه اقشار خود را در برگزاری این مراسم عبادی سیاسی شریک می‌دانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر