يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۴۴
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: باتوجه به اینکه هنوز زمان مناسب برای صید میگوی دریایی از طرف کمیته صید استان مشخص نشده صید خارج از فصل این آبزی از سوی برخی صیاد نما‌ها تجاوز به حقوق دیگر صیادان قانونمند است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عقیل دشتیان‌نسب اظهار داشت: زمان آزاد سازی صید میگو براساس نتیجه تحقیقات کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر و تصمیم کمیته صید تعیین می‌شود و بر اساس قانون صید این آبزی تا پیش از اعلام زمان رسمی صید غیرقانونی به عنوان یک تخلف شناخته می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه صید میگو به صورت ترال انجام می‌شود و این شیوه صید به خودی خود تاثیر مخربی بر آبزیان دریایی دارد اقدام به صید برخی صیاد نما‌ها قبل از زمان رسمی صید موجب پخش گله‌های میگو شده و این امر روند تحقیقات کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر را با مشکل روبرو می‌کند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: نخستین گشت دریایی تعیین زمان گشایش فصل مجاز صید میگوی ببری سبز از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ تیرماه و دومین گشت نیز از ۳۱ تیرماه آغاز و به مدت سه تا چهار روز به طول می‌انجامد.

دشتیان نسب افزود: ارزیابی میزان ذخایر و تعیین زمان فصل صید میگو از جمله مهمترین هدف‌های انجام گشت‌های تحقیقاتی در این بازه زمانی است.

وی اظهار داشت: این پژوهشکده به عنوان مسئول حفظ ذخائر میگوی کشور هر سال در تیرماه برای تعیین زمان صید و انجام صیدی پایدار و در اندازه تجاری مناسب گشت‌های تحقیقاتی دریایی در خلیج فارس را انجام می‌دهد.

دشتیان نسب ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت میگو‌ها در زمان گشایش صید باید به اندازه بیش از ۱۲ سانتیمتر رسیده باشند.

وی ادامه داد: این گشت تحقیقاتی به وسیله یک فروند لنج از بخش خصوصی و با حضور محققان ارزیابی ذخایر و اکولوژی انجام می‌شود.

دشتیان نسب گفت: در این گشت تحقیقاتی، محققان قریب به ۳۰ ایستگاه انتخابی در آب‌های استان بوشهر شامل منطقه بندرگاه تا مطاف در جنوب این استان، نمونه‌برداری می‌کنند.

وی افزود: هر سال آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر، بر اساس نتایج گشت ارزیابی ذخیره این آبزی از سوی کمیته صید استان بوشهر اعلام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر