پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۴۹۴
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: نائب رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه گفت: ۴۵ تن ارزاق ویژه ماه محرم جهت توزیع بین هیات‌ها و اماکن مذهبی این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، قاسم جوهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ارزاق شامل ۳۰ تن برنج، پنج تن مرغ، پنج تن گوشت و پنج تن شکر بوده که برای برپایی آیین‌های عزاداری و اطعام‌دهی در اختیار هیات‌های مذهبی، حسینیه ها، دیگر اماکن مذهبی و مواکب به قیمت دولتی در حال توزیع است.

وی افزود: هیات‌های مذهبی این شهرستان امسال همزمان با آغاز دهه نخست ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با تمام توان و ظرفیت موجود اقامه عزا برپا کردند.

نائب رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه تصریح کرد: امسال ۴۸ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان برپا و از عزاداران و دوستداران حسینی به نحو شایسته پذیرایی می‌کنند.

جوهری ادامه داد: همچنین چهار هیات از مهاجران افغانستان که مجوز اقامت در کشور را دارند در سطح این شهرستان محفل و اقامه عزا در ماه محرم برپا کرده اند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم هیات‌ها، برگزاری آیین ویژه عصر روز عاشورا است که ۱۸ هیات و دسته‌های عزاداری مشارکت و به نحو باشکوهی ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز می‌کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۰۵ هیات مذهبی مجوزدار فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر