پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۹۸۴
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط محیطی در فصل تابستان، کارفرمایان ساعت کار کارگران را تغییر دهند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مصدق کشاورزی در حاشیه نشست کارگروه ایمنی ساختمان بیان کرد: یکی از عوامل زیان آور محیط کار که باعث اختلال در سطح سلامت جسمانی افراد در کوتاه مدت و بلند مدت می‌شود، عوامل فیزیکی در محیط کار است، که یکی از شاخصه‌های آن گرمای محیط کار است.
 
وی افزود: با توجه به فصول سال منابع ایجاد استرس‌های گرمایی مشخص خواهند شد و در فصل گرم سال نیز سامانه‌های کنترلی از قبیل وسایل خنک کننده (کولر، پنکه و ...)، سایبان، سپرهای محافظ، هواکش‌ها و ... از جمله تجهیزات کنترلی با توجه به نوع استرس است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: هوای محیط کار باید به نحوی که از هر لحاظ قابل تحمل باشد و میزان لباسی که فرد می‌پوشد بایستی متناسب با نوع فعالیتی که فرد در محیط انجام می‌دهد، باشد.
 
وی به کارفرمایان توصیه کرد: ضمن رعایت آیین نامه حفاظت فنی و بهداشت عمومی کارگاه‌ها، با تغییر ساعت و شرایط کار و انجام کار در ساعت‌هایی که از نظر شرایط محیطی و آب هوایی مناسب‌تر است، فعالیت کنند.
 
کشاورزی یادآور شد: بر اساس مواد ۹۱ و ۹۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اجرای مقررات و آیین نامه‌های ایمنی وحفاظتی بر عهده کارفرمایان است، براین اساس هرگاه بر اثر رعایت نکردن مقررات مذکور در قوانین و مقررات کار و دستورالعمل‌های تبعی حادثه‌ای رخ دهد شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و نیز مجازات‌های مندرج در قانون می‌باید پاسخگو باشند.
 
وی اظهار کرد: گرما در محیط کار می‌تواند منجر به  بی علاقگی به کار، غیبت از کار، کاهش بازده کلی کار و نقص در بهبود کار شود، همچنین محیط کار گرم سبب بروز بیماری‌ها و عوارضی در کارگر می‌شود و موارد مذکور کافی است تا احتمال حادثه در محیط‌های کاری را بالا برده و برای فرد یا سایرین خطرآفرین باشد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: کارفرمایان نهایت همکاری و رعایت حال کارگران در شرایط محیطی موصوف داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر