چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۴۲۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: در آیینی با حضور مسئولان شهرستان دیر از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد بحرانی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از آزادگان شهرستان دیر، اظهار داشت: آزادگان سرافراز در راه حراست و صیانت از کیان دین سختی‌های زیادی در سیاه چال‌های مخوف رژیم بعث تحمل کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر افزود: آزادگان با تأسی به موسی بن جعفر (ع) در مقابل شکنجه‌ها و ظلم‌های رژیم بعث عزت، صلابت، ایمان و اقتدار خود را حفظ کردند و از باورهای خود کوتاه نیامدند.

وی با بیان اینکه آزادگان و جانبازان به آزادمردان حریم ولایت همچون میثم تمار تأسی کردند، تاکید کرد: امروز بهترین الگو برای نسل جوان ما همین آزادگان هستند.

بحرانی با تاکید بر اینکه نباید فرهنگ ایثارگری و جهاد در جامعه فراموش شود، گفت: مراسم امروز قدم کوچکی به پاس قدردانی از مجاهدت‌های آزادگان سرافراز است.

یکی از آزادگان سرافراز شهرستان دیر به بیان خاطرات دوران اسارت پرداخت و با اشاره به سختی‌های آن دوران، گفت: نیروهای بعثی از هر راهی برای شکنجه و اذیت و آزار اسرای ایرانی استفاده می‌کردند تا استقامت ما را بشکنند.

مختار عالی پور افزود: بدترین چیز در اسارت جدای از دوری از وطن و خانواده، پخش آهنگ‌ها و فیلم‌های مبتذل بود تا بر ذهن و افکار اسرا تأثیر بگذارند اما نتوانستند.

وی ادامه داد: اگر لطف خداوند و عنایت ائمه اطهار در زمان اسارت نبود نه ما می‌ماندم و نه آزاد می‌شدیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر