پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۶۲۶
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در چهار ماهه امسال بیش از ۳۷۸۷ میلیون دلار ارزش صادرات انواع کالا از طریق گمرکات بنادر استان بوشهر بوده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی صفوی در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در روز گذشته عنوان کرد: در چهار ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۵۴ فقره کارت فعالیت بازرگانی صادر و همچنین تعداد ۲۹۳ فقره کارت بازرگانی بمنظور استمرار فعالیت‌های تجاری در استان تمدید شده است.
 
مدیر کل صمت استان بیان کرد: جلسات کارگروه توسعه صادرات استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌های متعدد حوزه تجارت خارجی و همچنین رسیدگی ویژه به مشکلات فعالین حوزه بازرگانی تشکیل می‌شود که در همین راستا اقدامات مختلفی نظیر، برنامه ریزی برای اعزام هیات‌های تجاری به کشور‌های مختلف جهت تقویت و توسعه رونق اقتصادی استان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در راستای معرفی توانمند‌های تولیدات صادراتی و توسعه بازار‌های هدف، میزبانی برگزاری میز ملی خرما، آبزیان و ... در استان با حضور استان‌های کشور و همچنین سایر موارد در حوزه بازرگانی از سوی اداره کل صمت استان اقدام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر