چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۶۸۵
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به آمار بالای راکبان موتورسیکلت در استان، به طور میانگین از هر سه نفر کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده های برون شهری استان بوشهر یک نفر موتورسوار یا راکب آن می باشد که نگران کننده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجتبی احمدی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی طرح موتورسواران ایمن در مسجد توحید بوشهر اظهار کرد: آمارهای کشوری از وجود ۱۵ میلیون موتورسیکلت در سطح کشور حکایت دارد و تخمین زده می شود این آمار در استان بوشهر بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه باشد.

وی افزود: در کنار تعداد زیاد موتورسیکلت در استان بوشهر، عدم استفاده از کلاه ایمنی به بهانه شرایط جوی و خرابی سیستم روشنایی موتورسیکلت ها باعث شده تصادفات آنها شدید و موتورسواران یا راکبان آنها سهم بالایی از تصادفات استان داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح موتورسواران ایمن از سال ۱۳۹۰ تاکنون توسط این اداره کل یادآور شد: بیش از ۳۰۰ کارگاه آموزشی در ۱۰۰ روستا، مساجد، مدارس و کارگاههای صنعتی حاشیه جاده ها برگزار شده است.

احمدی با اشاره به اینکه طی این مدت، ۲۵ هزار کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا شده، بیان کرد: بیشترین متوفیان موتورسیکلت در استان گروه سنی جوان ۱۵ تا ۴۰سال هستند.

در این کارگاه آموزشی سرهنگ کاظم پناه رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان و سرهنگ رسول قنبری جانشین پلیس راه استان به بیان نکاتی آموزشی در راستای ایمنی موتورسواری پرداخته و در پایان به موتورسواران حاضر کلاه ایمنی اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر